سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 876916
جمعه - 17 آبان 1398 - 23:59

ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می‌کنند

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که این کشور به همراه ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان اوایل ماه سپتامبر در مورد سوریه نشستی برگزار خواهد کرد.

ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه جمعه (۱۷ آبان) گفت که کشورش و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در حاشیه نشست پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که اوایل ماه دسامبر برگزار خواهد شد، در مورد سوریه نشستی ترتیب خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کالین گفت این نشست سوم و چهارم دسامبر در لندن و بعد از نشست مقدماتی استانبول با مشارکت هیئت‌هایی از سه کشور اروپایی مذکور برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در این نشست «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور این کشور، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آمانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس حضور خواهند داشت.

ترکیه از هفده شهریور برای مقابله با شبه نظامیان کرد سوریه که از نظر آنکارا تروریست و شاخه سوری گروهک تروریستی «پ.ک.ک» هستند، عملیات نظامی شرروع کرد تا با عقب‌ راندن این شبه نظامیان، ضمن پاکسازی مرزهای جنوبی خود از «تروریسم»، زمینه را برای اسکان بیش از دو میلیون آواره سوری مقیم ترکیه فراهم کند.

این عملیات ترکیه با مخالقت آمریکا و کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه مواجه شد و آنکارا طی توافق‌های جداگانه با واشنگتن و مسکو، عملیات خود را متوقف کرد مشروط بر این که شبه نظامیان مذکور به عمق ۳۰ کلیومتر از مرزهای ترکیه با سوریه دور شوند.

انتهای پیام/