ترقی: رسانهها به اخبار مثبت و امیدوارکننده بیشتر بپردازند
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دشمن برای ایجاد شایعات در فضای مجازی صدها میلیارد دلار هزینه میکند، گفت: توجیه مطبوعات برای پرداختن بیشتر به اخبار مثبت میتواند نقش موثری در امیدوار کردن مردم داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری ربیعایسنا، ، به نقل از حمیدرضا ترقی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه تحقق وعدههای دولت در جهت حل مشکلات مردم نقش بسیار موثری در امیدوار نگه داشتن مردم دارد، اظهار کرد: از سویی باید از نشر مکاتب و موضوعات ناامید کننده از طریق فضای مجازی جلوگیری کرد. در حال حاضر دشمن از فضای مجازی برای انتشار اخبار نادرست و ناامید کردن مردم استفاده میکند در حالی که دولت از شبکههای اجتماعی داخلی که میتواند فرصتی برای اگاه سازی جامعه باشد، حمایت کافی ولازم نمیکند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن صدها میلیارد دلار برای تقویت فضای مجازی علیه کشور ما پرداخت میکند و هزینههای زیادی بابت طرح شایعات به نظام و دولت تحمیل میکند. در مقابل دولت از شبکههای اجتماعی داخلی حمایت کافی نمیکند تا بتواند به وسیله این شبکهها با دشمن مقابله کرده و او را شکست دهد. شبکههای اجتماعی داخلی میتواند بازوی تبلیغاتی برای دولت باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان کرد: ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که برنامه ۵۰ ساله آینده کشور را مشخص میکند نیز نقش موثری در امیدوار نگه داشتن مردم دارد زیرا این الگو در نقطه مقابل پروژه مطرح کردن فروپاشی نظام بوده و آن را خنثی میکند. باید موانع این الگو برای مردم تبیین شود.
ترقی در ادامه با اشاره به اینکه باید گزارش مستند از تلاشها، اقدامات و دستاوردهای ۴۰ ساله گذشته جمهوری اسلامی ایران به مردم ارائه شود، تصریح کرد: از سویی باید تلاشهای دولت هم برای حل مشکلات مردم تبیین شود و اقدامات انجام شده به اطلاع مردم رسانده شود. این در حالی است که دولت سخنگو ندارد و همین مساله دولت را در انزوای اجتماعی برده است زیرا هیچ کس خبر ندارد دولت چه اقداماتی انجام میدهد. دولت برای حل مشکلات مردم تلاش زیادی میکند اما این تلاشها انعکاس بیرونی ندارد.
وی با اشاره به نقش رسانهها در زنده نگه داشتن امید مردم گفت: مطبوعات و رسانهها باید توجیه شوند که کشور در حال جنگ است و در جنگ نباید فقط دست روی نقاط ضعف گذاشت و آنها را برجسته کرد بلکه باید روی نقاط مثبت بیشتر کار کرد و به اخبار مفید و امیدوارکننده بیشتر پرداخت. رسانهها باید در زمینه توانمندیها، موفقیتها و پیشرفتهای کشور تبلیغات بیشتری داشته باشند تا مردم احساس کنند که از قدرت و توانمندی برخوردار هستند. توجیه مطبوعات برای پرداختن بیشتر به نقاط و اخبار مثبت میتواند نقش موثری در امیدوار کردن مردم داشته باشد.