اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 723714
شنبه - 4 خرداد 1398 - 19:15

ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در صدد ارتقاء فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برآمده‌ایم و در این راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و حذف کامل کیسه‌های پلاستیکی از سطح شهر برنامه‌ها، جوایز و تخفیفات ویژه‌ای اجرایی شد.

ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شده در کشور، استفاده از نایلون بیش از حد باشد قیمت بسیار پایین، قابل دسترس بودن برای همگان و نبود مالیات برای استفاده از نایلون‌های پلاستیکی است.

وی افزود: خطرات ناشی از دفن زباله‌های پلاستیکی نه تنها آلودگی خاک و آب و در نهایت اکوسیستم محل زندگی را در بر می‌گیرد، بلکه تهیه مواد اولیه، جابه‌جایی و به ویژه بازیافت دارای خطرات و زیان‌های زیست بومی زیادی است.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: بدون شک اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی در محیط‌زیست بر کسی پوشیده نیست چرا که پلاستیک به کندی در محیط زیست تجزیه شده و در چرخه محیط زیست اختلال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مصرف کیسههای پلاستیکی و اسراف و استفاده بیش از نیاز واقعی در استفاده از این کیسه‌ها ضرر و زیان بسیار به محیطزیست را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با همت بهرهبرداران بازارهای روز کوثر تصمیم برآن گرفت که کیسههای پارچهای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کند.

مجیری گفت: از آنجایی که بخش عمده خدماتی که در زمینه تامین مایحتاج عمومی شهروندان اصفهانی از طریق بازارهای روز کوثر ارائه می‌شود، در صدد ارتقاء فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برآمده و در این راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسههای پارچهای و حذف کامل کیسههای پلاستیکی از سطح شهر برنامه‌ها، جوایز و تخفیفات ویژه‌ای اجرایی شد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره”کی سه امتیاز دارد!، گفت: در راستای تشویق شهروندان به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و استفاده چندین باره از یک کیسه جشنواره “کی سه امتیاز دارد! ” در تمامی بازارهای روز کوثر اجرایی شده است.

وی در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره گفت: شهروندان به ازای خرید کیسههای پارچه‌ای یک امتیاز و در صورت همراه داشت کیسه پارچهای سه امتیاز دریافت می‌کند.

مجیری افزود: ۳۳۳ جایزه ۳۳۳ هزار تومانی به عنوان جایزه حامیان محیط زیست در نظر گرفته شده که در روز عید سعید فطر با انجام صورت قرعه‌کشی به شهروندان اهداء خواهد شد.