فرهنگ و هنر » قرآن و فعالیتهای قرآنی
کد خبر : 332407
شنبه - 2 تیر 1397 - 17:45
قره‌شیخلو خبر داد:

تربیت ۲۰۰ هزار حافظ جزء ۳۰ در سال ۹۷/ چاپ ۱۷ هزار جلد قرآن برای مناطق محروم

رئیس سازمان دارالقرآن درخصوص سهمیه این سازمان در طرح ملی حفظ گفت: درصورت تحقق اعتبارات باید ۲۰۰ هزار حافظ جزء ۳۰ تربیت کنیم.

تربیت ۲۰۰ هزار حافظ جزء ۳۰ در سال ۹۷/ چاپ ۱۷ هزار جلد قرآن برای مناطق محروم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نشست تشریح عملکرد یک ساله گذشته سازمان دارالقرآن و فعالیت‌های پیش‌روی این سازمان با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن برگزار شد.

در این نشست قره‌شیخ‌لو با اشاره به اجرای ۴۰ عنوان برنامه در سال ۹۶، گفت: سال ۹۶، ۴۰ عنوان برنامه با سرفصل‌های حمایت از برنامه‌های آموزشی، پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن و فعالیت‌های فوق برنامه توسط این سازمان انجام شد.

وی از برگزاری ۱۷۴ کارگاه سبک زندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری دوره تربیت مربی سبک زندگی، برگزاری دوره استعدادهای قرآنی ویژه سنین ۱۰ تا ۱۸ سال با حضور هزار و ۳۰۰ نفر و اجرای ۵ دوره اردوی استعدادهای درخشان به همراه حمایت از حلقه‌های تفسیری، تقویت کادر آموزش عمومی، ارتقای سطح روحانیون مستقر در دوره‌ها و برگزاری ۱۹ جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات از جمله اقدامات سال گذشته سازمان بود.

وی ادامه داد: پوشش و حمایت ۱۵ هزار نفر در طرح ۱۴۵۱ و ۳۴ هزار نفر در حوزه آموزش عمومی در قالب مؤسسات قرآنی، برگزاری دوره توانمندسازی کارشناسان و رابطان قرآن، ارزیابی عملکرد ۱۳ استان و ۱۴۶ شهرستان، اعطای ۱۶۰ میلیون تومان کمک نقدی به مؤسسات، مساجد و خادمان قرآن، برگزاری تکریم چهره‌های قرآنی و تجلیل از ۴۲ فعال قرآنی به همراه اجرای برنامه‌های قرآنی در ۲۱ استان آسیب‌پذیر فرهنگی و اجتماعی و حمایت از انجمن‌های خیران قرآنی استان‌ها از دیگر فعالیت‌های سال ۹۶ سازمان دارالقرآن است.

قره‌شیخ‌لو از برگزاری هزار و ۱۴۲، پایگاه ختم قرآن در ماه رمضان خبر داد و گفت: در کنار برگزاری برنامه ختم قرآن، حمایت از برنامه معنوی، اعتکاف، چاپ و نشر قرآن کریم با صدور بیش از ۳۰۰ مجوز، تصحیح ۱۱ هزار و ۵۰۰ جزء قرآن، ارزشیابی و رتبه‌بندی استان‌های برتر سال ۹۵، تهیه و ارائه رایگان سه فایل قرآن به ناشران، برگزاری دوره آموزشی مصححان قرآن و چاپ سه شماره نشریه بصائر از دیگر فعالیت‌های ما به شمار می‌رود.

رئیس سازمان دارالقرآن از چاپ ۱۷ هزار جلد قرآن برای مناطق محروم خبر داد و گفت: این کار با کمک خیران قرآنی و حمایت‌های ‌آنها انجام شد و امیدواریم برای سال‌های آینده هم با همین قوت پیش برود.

وی در خصوص بودجه‌های این سازمان در سال ۹۶، گفت: بودجه ما در سال ۹۶، ۸ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان پرداخت شد که نسبت به سال ۹۵، ۱۲ درصد کاهش داشت و از این مبلغ هم ۵ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان برای اجرای برنامه در استان‌ها و ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان برای سایر هزینه‌های غیربرنامه‌ای سازمان مانند حقوق پرسنل خرج شد.

قره‌شیخ‌لو از تدارک ۴۰ برنامه برای سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای امسال هم مانند سال گذشته ۴۰ عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که در حوزه‌های آموزش، کارگاه، استعدادهای قرآنی، مسابقات و دیگر برنامه‌ها انجام خواهد شد.

وی از مشارکت این سازمان در طرح ملی حفظ خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی ما در طرح ملی حفظ برای ۲۰۰ هزار نفر است که برای تابستان موضوع حفظ جزء ۳۰ برای ۴۰ هزار نفر به استان‌ها ابلاغ شده است البته امیدواریم با حمایت‌های به موقع شورای توسعه بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم. همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه از کانال‌های دیگر نظیر شورای توسعه و خیران برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده که امیدواریم به موقع تحقق یابد و اجرایی شود.

انتهای پیام/