استانها » البرز
کد خبر : 864899
پنجشنبه - 2 آبان 1398 - 19:50

تربیت مطلوب فرزندان نیازمند افزایش آگاهی خانواده هاست

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه نسبت به بحث تعلیم و تربیت حساسیت دارد، گفت: تربیت مطلوب فرزندان مستلزم افزایش آگاهی خانواده هاست.

تربیت مطلوب فرزندان نیازمند افزایش آگاهی خانواده هاست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در همایش «شهر پی وند» که به منظور بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، تعلیم و تربیت نقطه تحول در جامعه است و باید در اولویت امور قرار گیرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تربیت ابعاد مختلف وجود انسان را شکوفا می کند و موجب رشد وی می شود و یک زندگی رضایت بخش را رقم می زند؛ هر انسانی که تربیت شود در زندگی احساس خوشبختی می کند و رضایت کافی را دارد بنابراین تعلیم و تربیت نیازمند توجه جدی است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تعلیم و تربیت گفتمان اصلی مملکت شود و در اولویت امور قرار گیرد، افزود: دو کار در دنیا از تمام کارها دشوارتر است که یکی از آن ها تعلیم و تربیت به شمار می رود؛ براساس نظر کارشناسان، صاحبنظران و متخصصان در صورتی که قصد داریم شهر را توسعه دهیم باید از کودکستان ها، دبستان ها و مدارس شروع کنیم.

عباسپور با بیان اینکه مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت فرزندان نیازمند ارتقای آگاهی ها و مهارت های تربیتی آنان است، اظهار کرد: در مدارس آموزش همگان امکان پذیر نیست. شهرداری ها، استانداری ها، ادارات و کارخانجات نیز می توانند با برگزاری دوره های آموزشی مهارت های لازم در این زمینه را به خانواده ها و افراد آموزش دهند.

وی مطرح کرد: سوق پیدا کردن مسیر فعالیت های مدرسه به سمت تعلیم و تربیت حقیقی نیز بستگی به مطالبات خانواده ها از مدرسه دارد که برای اینکه خانواده ها مطالبات درستی داشته باشند نیز باید مطالعات لازم را داشته باشند و آموزش های لازم را فراگیرند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت ایجاد فهم مشترک میان خانواده ها و مدرسه اذعان کرد: ارتباط عمیق و پایدار میان آنها نیازمند فهم مشترک از اقدامی است که قصد انجام آن را دارند؛ تربیت مطلوب فرزندان مستلزم افزایش آگاهی خانواده هاست. جامعه نسبت به بحث تعلیم و تربیت حساسیت دارد.

انتهای پیام/پ۲/ ۱۱۰۵/س