استانها » البرز
کد خبر : 789771
دوشنبه - 14 مرداد 1398 - 19:50

تداوم بازدیدهای سرزده از واحدهای قضایی در البرز/رسانه ها در ایجاد تحولات نقش دارند

رئیس دادگستری استان البرز گفت: یکی از برنامه هایی که مدتی است آغاز شده، بازدیدهای سرزده از واحدهای قضایی است به گونه ای که مدیران نیز پیش از حضور از این بازدید اطلاعی ندارند و این اقدام ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در محل دادگستری استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: دوره ای که امروز در آن به سر می بریم دوره تحول در قوه قضائیه است؛ تحولی که مقام معظم رهبری با انتصاب شایسته آیت الله رئیسی به ریاست این قوه آن را آغاز کردند.

رئیس دادگستری استان البرز افزود: این تحول در حوزه های مختلفی مورد توجه است؛ موضوعاتی مانند کمبود فضای فیزیکی، افزایش ورودی پرونده ها، طولانی بودن زمان دادرسی، پرونده های مسن، کاهش جمعیت کیفری، حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال، مبارزه با فساد، توجه به حقوق عمومی، تکریم ارباب رجوع و مسائل دیگر از جمله مهمترین چالش های این قوه هستند که باید راهکارهای اجرایی برای آن ها اندیشید.

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارکنان قوه قضائیه، اصول و قوانینی وجود دارند که نظام و انقلاب بر پایه آن ها شکل گرفته و فلسفه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند؛ تحول یعنی اینکه بتوانیم این اصول و آرمان ها را با شیوه های جدید و با بکارگیری نوآوری در این برهه از زمان اجرایی کنیم.

وی تأکید کرد: در راستای ایجاد این تحول در استان البرز نیز برنامه هایی را مدنظر داریم که برای اجرای آن ها نیازمند همکاری نهادهای مدنی، کانون وکلا، جامعه حقوق دانان، کارشناسان، خانه مطبوعات و تمام صنوفی که دغدغه حل مشکلات مردم استان البرز را دارند هستیم و در این میان چه مرجع و صنفی بهتر از اصحاب رسانه که می توانند بهترین همکاری را داشته باشند.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه به لزوم افزایش ارتباط با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر آن است تا با استفاده از ظرفیت های موجود حمایت های قانونی از اصحاب رسانه که با حسن نیت مشغول به فعالیت هستند را افزایش دهیم.

فاضلی هریکندی با اشاره به حصول اطلاعاتی در خصوص وضعیت استان و مشکلات موجود اذعان کرد: یکی از برنامه هایی که مدتی است آغاز شده، بازدیدهای سرزده از واحدهای قضایی است به گونه ای که مدیران نیز پیش از حضور از این بازدید اطلاعی ندارند؛ اصلی ترین هدف این اقدام ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مراجعه کنندگان به واحدهای قضائی است و این بازدیدها ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/پ۲