استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 545060
سه شنبه - 6 آذر 1397 - 10:23

تخصیص مالیات به تعداد مازاد خانه از تعداد اعضای خانواده

آیین اختتامیه دومین رویداد استارتاپی بانوان در اتاق بازرگانی

تخصیص مالیات به  تعداد مازاد خانه از  تعداد اعضای خانواده

به گزارش پایگاه خبری ربیع، زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، در آیین اختتامیه دومین رویداد استارتاپی بانوان در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: استارتاپ‌ها، رویداد در کشور است و چون نوپاست نیاز به حمایت دارد و اگر مراحل از ایده تا عمل به‌خوبی محقق شود، در موفقیت استارتاپ‌ها و تقویت کسب و کار مؤثر است.
وی ریسک‌پذیری را شاخص مهمی در استارتاپ‌ها خواند و افزود: اگر استارتاپ‌ها زیر چتر دولت قرار نگیرند و مستقل باشند، موفق‌ترند؛ ولی دولت را باید مکلف به ارائه لایحه‌ای در حمایت از استارتاپ‌ها سازیم.
زهرا سعیدی با بیان آنکه در کشور ما منابع خدادادی، منابع انسانی و ثروت‌های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه از منابع انسانی آنگونه که شایسته و بایسته است، استفاده نکرده‌ایم. نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع بازنشستگی پرداخت و از جایگزینی ۸ هزار مدیر بازنشسته خبر داد.
زهرا سعیدی از طرح تخصیص مالیات بر مسکن خبر داد و در تشریح این طرح گفت: مازاد تعداد خانه از تعداد اعضای خانواده مشمول مالیات می‌شود و سوداگران با تعداد زیاد خانه و خریدوفروش خانه باید مالیات بپردازند.
وی گفت: چون بیش از دوسوم بازار مسکن سوداگری است، این اقدام مانع از سوداگری بازار مسکن می‌شود. البته ساخت‌وساز معاف از مالیات می‌شود؛ ضمن آنکه نرخ تعدیل تورم را هم درنظر خواهیم گرفت.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ربیع درباره واحدهای خالی مسکن که منتظر فروش هستند، بیان داشت: صاحبان خانه‌ها مکلف به فروش خانه تا ۵ سال هستند؛ در غیر این صورت سالیانه از ۵درصد به بالا مالیات به آنها تعلق می‌گیرد.