استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 714906
پنجشنبه - 26 اردیبهشت 1398 - 18:21

تخریب‌هایی تا ۷۰ درصد براثر سیل آشخانه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی گفت: تخریب ۱۰۰ درصدی براثر سیل آشخانه ایجاد نشده اما برخی منازل تا ۷۰ درصد آسیب دیدند.

تخریب‌هایی تا ۷۰ درصد براثر سیل آشخانه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از مانه و سملقان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی،  محسن نجات اظهار کرد: با پیش‌بینی جاری شدن سیلاب در شهر آشخانه نیروهای جمعیت هلال‌احمر از ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه صبح امروز به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: با اقدام به‌موقع امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر ۴۵ منزل مسکونی و ۱۹ باب مغازه و پارکینگ که در مسیر جریان آب قرار داشتند پیش از جاری شدن آب در ساعت ۸ صبح تخلیه شدند.

وی خاطرنشان کرد از همان ساعات اولیه و پیش از جاری شدن آب ۱۰ تیم به همراه ۱۰ دستگاه لجن کش در مناطق مستقر شدند.

نجات درباره میزان خسارات واردشده به منازل نیز گفت: جاری شدن آب و ورود آن به ۴۵ منزل مسکونی و مغازه خسارتی به آن‌ها وارد کرد که گروه‌های ارزیاب مشغول بررسی هستند. خوشبختانه تخریب صد درصد نداشتیم اما تعدادی از منازل ۶۰ الی ۷۰ درصد آسیب دیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی از بسیج همه امکانات برای کمک‌رسانی و پاک‌سازی منازل آسیب‌دیده از سیل در شهر آشخانه از توابع شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

حیاتی تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی و همچنین نیروهای امدادی هلال‌احمر و مردمی در قالب گروه‌های مختلف مشغول پاک‌سازی منازل آسیب‌دیده می‌باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی افزود: موکب اربعین حسینی در شهر آشخانه جهت تأمین غذای موردنیاز برای افطار و سحر مردم سیل‌زده فعال‌شده است.

وی ادامه داد: تمامی امکانات استان بسیج شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار پاک‌سازی منازل سیل‌زده انجام شود.

انتهای پیام/