اجتماعی » خانواده و جوانان » خواندنی » شهری
کد خبر : 55901
چهارشنبه - 23 فروردین 1396 - 21:12
فرماندار شوش:

تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک دهیاری های روستایی

فرماندار شوش ابراز امیدواری کرد: با کمک دهیاری ها و شوراها زیرساختهای روستایی فراهم شود تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک دهیاری های روستایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرماندار شوش در حاشیه بازدید از مناطق روستایی شهرستان شوش اظهار داشت: نهادهای مردمی، شوراها و دهیاری ها با تامین زیرساخت های ورزشی در روستاها توانسته اند سهمی در ایجاد نشاط و شادابی و سلامت مردم داشته باشند که مشابه این فعالیت ها در سایر نقاط کشور هم اجرا شده است.
اسماعیل زیارتی نصرآبادی تصریح کرد: باید با بهره گیری از مشارکت نهادهای مردمی و همدلی مردم، فرآیندهای عمرانی تسریع یابد و ساکنان روستاها از حداقل امکانات و استانداردهای لازم بهره مند شوند و انگیزه برای مهاجرت از روستاها نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات و تامین زیرساخت ها باعث مهاجرت معکوس به روستاها در مناطق مختلف شده اظهارکرد: دولت تمام تلاش خود را برای تقویت نهادهای مردمی و محلی بکار گرفته و برنامه های جامع در راستای تقویت این نهادها در دست اجراست.
زیارتی نصرآبادی افزود:اگر عملکرد دهیاری ها و شوراهای کشور در سال های گذشته بررسی شود متوجه سیر صعودی خوبی در سر جمع اعتبارات ، ماشین آلات ، امکانات و خدمات در سال های گذشته به ویژه در دولت یازدهم خواهیم بود به طوریکه از مجموع کل اعتباراتی که از سال ۸۲ تاکنون بین دهیاری های کشور توزیع شده ۷۱ درصد آن در دولت یازدهم توزیع شده و این امر حاکی از اعتماد و رویکرد دولت به بهره گیری از نهادهای مردمی و محلی است.
وی گفت:رویکرد دولت این است که امور مردم توسط خودشان بررسی و اجرا شود و دولت با وجود محدودیت های مالی توجه ویژه ای به این نهادها خواهد داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان جایگاه ویژه ای در کشور دارد و از استان های قابل اهمیت برای نظام است، در سفری ۲ روزه برخی مسئولان کشوری به این استان، مناطق روستایی و شهری آن از نظر ظرفیت ها و امکانات و نیز مسایل و مشکلات بررسی خواهد شد تا برای حل مشکلات این مناطق و تامین زیرساخت های لازم اقدام شود.
وی گفت:برنامه دولت از طریق وزیر کشور به صورت جامع در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد و مردم خوزستان خبرهای خوشی در روزهای آینده خواهند شنید.
فرماندار شوش نیز گفت: در بازدیدی که به همراه مسئولان کشوری از روستاهای این شهرستان صورت گرفت شاهد کارهای خوبی در روستاها در بخش آسفالت، جدول بندی، روشنایی و زمین های ورزشی بودیم اما همچنان برخی روستاها نیازمند حمایت بیشتری هستند.
رضا نجاتی افزود: طبق برنامه های ارائه شده روستامحوری و توسعه عمران و آبادانی روستاها در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با کمک دهیاری ها و شوراها زیرساختهای روستایی فراهم شود تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
شهرستان شوش در شمال خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا/۲۰۶