خبر پوششی » خوانسار » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 221010
یکشنبه - 15 بهمن 1396 - 10:24

تجهیز ۸۵ درصد روستاهای خوانسار به شبکه دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید حسن شفعتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون افتتاح طرح‌های دهه فجر، اظهار کرد: شهرستان خوانسار به طور کامل از لحاظ  توسعه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و خطوط مخابراتی بهره‌مند است. وی با اشاره به این‌که تاکنون ۸۵ درصد روستاهای شهرستان به شبکه دیجیتال مجهز شده است، افزود: نیمه […]

تجهیز ۸۵ درصد روستاهای خوانسار به شبکه دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید حسن شفعتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون افتتاح طرح‌های دهه فجر، اظهار کرد: شهرستان خوانسار به طور کامل از لحاظ  توسعه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و خطوط مخابراتی بهره‌مند است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۸۵ درصد روستاهای شهرستان به شبکه دیجیتال مجهز شده است، افزود: نیمه سال آینده شبکه دیجیتال به صورت کامل در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که در دهه فجر امسال ۲۰ پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به بهره‎برداری می‌رسد، گفت: ۱۰ کیلومتر از مسیر دو بانده شدن جاده دامنه-خوانسار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان  در سال ۸۲ کلنگ‌زنی شده است، گفت: فاز نخست این پروژه که در دو سال اخیر با همکاری آب و فاضلاب شهری پیشرفت خوبی داشت و فروش انشعاب نیز برای مردم نیز کلید خورده است، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه تا کنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

شفعتی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در شهرستان طرح آبیاری نوین مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت، برای اجرای این طرح ۸۵ درصد اعتبارات را دولت متقبل شده است.

وی با بیان این‌که پروژه بهسازی و طرح هادی روستائی در تمام روستاهای شهرستان در طول سال اجرا می‌شود، اذعان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در بخش صنعت انجام شده سال ۹۷، سال شکوفایی اقتصادی صنعت خوانسار است.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که شهرک صنعتی غذایی خوانسار به صورت فازبندی افتتاح می‌شود، مطرح کرد: زمین ۱۴ واحد صنعتی غذایی تملک شده است که با افتتاح آن زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر فراهم می‌شود، تملک زمین برای ۸ واحد دیگر نیز در حال انجام است؛ با ایجاد ناحیه صنعتی روستای رحمت‌آباد و ۲۱ طرح در ناحیه صنعتی خم‌ پیچ تحول اقتصادی خوبی در این دو منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که یک واحد گاوداری چهار هزار رأس دام شیرده از سوی بنیاد برکت ستاد در روستای خم پیچ خوانسار در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز کرد: طرح گاج در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع با پیگیری مسؤولان شهرستان و با دستور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان از سوی بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی صدا و سیمای مرکز اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال هزار نفر در منطقه فراهم شده و شعار تولید و اشتغال تحقق پیدا می‎کند.

شفعتی با اشاره به این‌که طرح گردشگری گلستان‌کوه از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: طرح گردشگری فرهنگی قرآنی در روستای ویست به زودی اجرا می‌شود، طرح گردشگری شهرک «زنبور و لاله» نیز از سوی بخش خصوصی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در حال انجام است، این طرح اشتغال‌زایی و درآمد اقتصادی به همراه دارد.

وی با بیان این‌که خوانسار در رتبه برتر در حوزه امنیت، شورای آموزش و پرورش و امور تعاونی و امور بانوان استان قرار گرفته است، ابراز کرد: خدمت کردن به مردم از وظایف مسؤولان است و هر کس سبب ناامیدی و تفرقه بین مردم و مسؤولان شود در خط دشمن کار می‌کند.

فرماندار خوانسار در پایان با اشاره به این‌که مجتمع فرهنگی هنری خوانسار در زمینی به مساحت چهار هزارمتر مربع در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود که ۶۰ درصد اعتبار برای ساخت این مجتمع فرهنگی از سوی دولت تقبل می‌شود، بیان کرد: برای ادامه پروژه تونل خوانسار-بوئین میاندشت ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال جاری تخصیص یافته است.

انتهای پیام/۲۰۷/فارس