استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 905494
چهارشنبه - 27 آذر 1398 - 11:33
استاندار قم در بازدید میدانی از 5 واحد تولیدی و صنعتی:

تثبیت اشتغال و احیای واحدهای نیمه راکد جزء برنامه های اولویت دار استان است

استاندار قم در بازدید میدانی از ۵ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان گفت: تثبیت اشتغال و احیای واحدهای نیمه راکد و بازگرداندن آنها به مدار جزء برنامه های اولویت دار استان است و در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته ایم.

تثبیت اشتغال و احیای واحدهای نیمه راکد جزء برنامه های اولویت دار استان است

بهبه گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی سلفچگان قم، از تعدادی از کارخانجات و واحدهای صنعتی این شهرک بازدید کرد.
استاندار قم سپس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی سخنانی به تشریح اقدامات و برنامه ریزی های استان در زمینه رونق تولید و توانمندسازی واحد های تولیدی واقتصادی پرداخت .
وی تامین زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها و مناطق صنعتی استان را مورد تاکید قرارداد و تسریح کرد: رفع نواقص و استفاده بهینه از این زیر ساخت ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
سرمست بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی طی یک سال گذشته را یکی از اقدامات موثر برای احصاء مشکلات عنوان و خاطر نشان کرد : تمامی موارد و مشکلات مطرح شده از سوی کارآفرینان و صاحبان تولیدی در این بازدید ها به دقت جمع بندی و پیگیری می شود .

وی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروههای موفق استان برشمرد و گفت: بخش زیادی از مصوبات این کارگروه عملیاتی واجرایی شده است .
استاندار قم بااشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز کارگروه افزود: ارائه ی تسهیلات مورد نیاز برای تامین سرمایه در گردش و پرداخت بدهی های واحدهای نیمه تعطیل از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

سرمست نظارت لازم برای هزینه کرد تسهیلات اعطایی به بخش تولید را مهم و ضروری خواند و گفت : در صورتیکه مسجل شود یک واحد تولیدی نمی تواند از منابعی که در اختیارش گذاشته شده است به خوبی استفاده کند بایستی تعیین تکلیف شوند.
وی همچنین استقرار صنایع پاک را یکی از سیاست های مهم استان برشمرد و گفت : ایجاد آلودگی توسط واحدهای صنعتی پذیرفته نیست و باید با واحد های خاطی برخورد قانونی شود .
استاندار قم تثبیت اشتغال و احیای واحدهای نیمه راکد و بازگرداندن آنها به مدار جزء برنامه های اولویت دار استان دانست وافزود :با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته ایم.
مقام عالی دولت در استان ملاقات با کارآفرینان بدون تعیین وقت قبلی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در عمل ثابت خواهیم کرد که مدیریت استان حامی وپشتیبان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می باشد.

خبرنگار: محمد توکلی