استانها » تولیدی » خبر پوششی » زلیخا صفری راسته کناری » گیلان
کد خبر : 572545
یکشنبه - 25 آذر 1397 - 11:26
فرماندار صومعه سرا تاکید کرد:

تبیین اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن در جامعه برای مقابله با تهدیدات

فتح الهی با تاکید بر ضرورت وجود نگاه پدافندی در تصمیم گیری و برنامه ریزی های سازمانی،اظهار کرد:پدافندغیرعامل تبیین کننده بسیاری از روش ها و راهها برای مقابله با تهدیدات است تا بتوانیم نسبت به مصون سازی کلیه اقدامات و فرآیندها اقدام کنیم.

تبیین اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن در جامعه برای مقابله با تهدیدات

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهندس علی فتح اللهی در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، با تاکید بر ضرورت وجود نگاه پدافندی در تصمیم گیری و برنامه ریزی های سازمانی، اظهار کرد:پدافندغیرعامل تبیین کننده بسیاری از روش ها و راهها برای مقابله با تهدیدات است تا بتوانیم نسبت به مصون سازی کلیه اقدامات و فرآیندها اقدام کنیم.

وی افزود: نگاه پدافند غیرعامل فقط در بحث عمرانی و اجرایی حائز اهمیت نمی باشد بلکه نگاه پدافند غیرعامل در تمام زمینه و ابعاد فرهنگی اجتماعی و…مهم و اثرگذار است و سبب مصون سازی می شود.

فتح اللهی با بیان اینکه یکی از دلایلی است که کلیه ادارات جز کارگروه شورای پدافندغیرعامل همین موضوع است،افزود:با توجه به شرایط کشور و فشارهای اقتصادی و… استکبار پدافند غیرعامل می تواند اثرگذاری خود را به بهترین شکل نشان دهد.

وی با بیان اینکه مطلوب است در کلیه فرایندها برای کاهش هزینه ها و افزایش راندمان کاری نگاه پدافندی وجود داشته باشد،خاطرنشان کرد:در خصوص اتفاقات فیزیکی،حوادث و… بحث پدافند نقش خود را به خوبی نشان دهد.

فتح اللهی با اشاره بر اینکه وجود  نگاه پدافندی در اقدامات مختلف فیزیکی،عمرانی موجب  ماندگاری و اثرگذاری می شود،گفت:نگاه پدافند غیرعامل باید در لایه های دستورات و فعالیتها لحاظ شود؛از هر جهت نگاه پدافند ارجحیت دارد.

فرماندار صومعه سرا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص پدافندغیرعامل را مهم دانست و عنوان کرد:ضروری است در اجرای برنامه های پدافند مردم را مشارکت دهیم؛چرا که مشارکت مردم موجب ماندگاری، اثرگذاری می شود.