فناوری و ارتباطات » لپ تاب
کد خبر : 606455
پنجشنبه - 20 دی 1397 - 16:17

تبلت جدید MediaPad M5 Lite هواوی ؛ تلاش برای احیای بازار تبلت ها

هواوی از تبلت جدید خود در جریان نمایشگاه۲۰۱۹ CESپرده برداشت. این تبلت ها در نوامبر و سپتامبر سال گذشته معرفی شدند، اما در نمایشگاه CES در آمریکا رونمایی شدند.

تبلت جدید MediaPad M5 Lite هواوی ؛ تلاش برای احیای بازار تبلت ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع،هواوی از تبلت جدید خود در جریان نمایشگاه۲۰۱۹  CESپرده برداشت. این تبلت ها در نوامبر و سپتامبر سال گذشته معرفی شدند، اما در نمایشگاه CES در آمریکا رونمایی شدند.

رونمایی تبلت های MediaPad M5 و M5 Pro به نمایشگاه MWC 2018 بر می گردد: تبلت هایی که در تلاش برای احیای بازار تبلت هستند. هواوی نسخه MediaPad M5 Lite را نسخه ارزان قیمت این دستگاه ها برای بازار ایالات متحده آمریکا می داند.

مشخصات فنی و صفحه نمایش

M5 lite درواقع حالتی بین دو نسخه M5 و M5 Pro محسوب می شود که دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی است، با این تفاوت که تبلت های قبلی با با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل عرضه شده بودند. تراشه آن نیز از نوع چیپست کایرین ۶۵۹ و ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است و تا ۲۵۶ گیگابایت نیز از حافظه‌ جانبی پشتیبانی می‌کند. MediaPad M5 Lite از نمایشگر ۱۰.۱ اینچی استفاده می‌ کند که نسبت تصویری آن ۱۶:۱۰ و رزولوشن آن  معادل ۱۹۸۰ در ۱۰۸۰ است. این تبلت با اندروید اوریو ۸.۱ عرضه می‌ شود.هواوی نسخه MediaPad M5 Lite را نسخه ارزان قیمت این دستگاه ها برای بازار ایالات متحده آمریکا می داند

باتری تبلت

در این تبلت با یک باتری ۷۵۰۰ میلی آمپری طرف هستیم که از طریق پورت USB-C شارژ می شود که با یک شارژر ۱۸ واتی ( ۹ولت/ ۲ آمپر) این باتری می تواند ۱۰ تا ۱۲ ساعت ویدئو پخش کند و تا ۴۰ روز آماده به کار باشد. یک قلم استایلوس به نام M-pen نیز در جعبه این این تبلت وجود دارد که امتیازی برای این تبلت محسوب می شود. علاوه بر این سطح فشار ۲۰۴۰ نیز بیشتری از چیزی است که از این تبلت انتظار داریم. قیمت این تبلت ۳۰۰ دلار است.

دوربین و ابعاد

همچنین در این تبلت MediaPad M5 Lite با یک سیستم بلندگوی چهارگانه طرف هستیم که طی همکاری با Harmon/kardon ساخته شده است و جک هدفون ۳.۵ میلی متری آن نیز از فناوری دالبی اتم پشتیبانی می کند. دوربین هایی که هواوی برای این مدل طراحی کرده است، دوربین ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و سلفی است. ابعاد ۲۴۳.۴ در ۱۶۲.۲ در ۷.۷ میلی ‌متر و وزن ۴۷۵ گرمی برای این تبلت تعبیه شده است. همچنین از حسگرهای این تبلت می توان به حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما، شارژ سریع باتری ۹V / 2A 18W – پخش‌ کننده‌ MP3/WAV/Flac – پخش ‌کننده‌ MP4/H.264 – نمایش‌دهنده‌ اسناد – ویراستار عکس و فیلم