اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 870723
شنبه - 11 آبان 1398 - 11:43

تا پایان آبان ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه ناوگان برمی گردد

شهردار اصفهان در آیین اهدای دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اداره کل زندان‌های استان اصفهان، با بیان اینکه معتقدیم باید بتوانیم در تعامل بین شهرداری و مسئولان زندان تسهیلات بیشتری فراهم و در نتیجه حقوق زندانیان را بیشتر تأمین کنیم، اظهار کرد: در راستای افزایش همکاری‌ها بین شهرداری اصفهان و اداره کل زندان‌های استان اصفهان دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده مورد نیاز زندان، آماده و با حضور مدیرکل زندان‌های استان و سایر مسئولان تحویل داده شد.

تا پایان آبان ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به چرخه ناوگان برمی گردد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اصفهان در آیین اهدای دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اداره کل زندان‌های استان اصفهان، با بیان اینکه معتقدیم باید بتوانیم در تعامل بین شهرداری و مسئولان زندان تسهیلات بیشتری فراهم و در نتیجه حقوق زندانیان را بیشتر تأمین کنیم، اظهار کرد: در راستای افزایش همکاری‌ها بین شهرداری اصفهان و اداره کل زندان‌های استان اصفهان دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده مورد نیاز زندان، آماده و با حضور مدیرکل زندان‌های استان و سایر مسئولان تحویل داده شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی از همکاری متقابل اداره کل زندان‌های استان با شهرداری اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در مواقعی از سال همچون ایام نوروز نیروهای انسانی مورد نیاز شهرداری برای رنگ‌آمیزی جداول و سایر امور از بین زندانیان جرائم غیرعمد تأمین می‌شود و این اقدامات فرصتی در اختیار دو دستگاه در راستای زیست‌پذیرتر شدن شهر و تأمین حقوق بیشتر زندانیان قرار می‌دهد. امیدوارم این همکاری‌ها بیش از پیش تداوم پیدا کند تا نتیجه آن متوجه تمام شهروندان شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس بازسازی شده جهت استفاده اداره کل زندان‌ها، حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: هزینه‌های بازسازی هر دستگاه اتوبوس به قطعات مورد نیاز آن بستگی دارد، به عنوان مثال اگر اتوبوس به کولر نیاز داشته باشد، با توجه به افزایش هزینه‌ها نصب کولر برای هر اتوبوس ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به روند بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، تصریح کرد: بر اساس قراردادی که با شرکت پیشرو دیزل منعقد شده، تعدادی از اتوبوس‌های بازسازی شده تحویل اتوبوسرانی و به چرخه حمل ونقل عمومی اضافه شده و تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز در حال تکمیل بازسازی است.

نوروزی ادامه داد: با چند شرکت اتوبوس‌سازی کشور مذاکراتی انجام داده‌ایم و در صدد هستیم از توان آنها استفاده کنیم تا تعداد دیگری از اتوبوس‌های شرکت واحد را بازسازی کنیم. شهرداری تصمیم دارد اتوبوس‌های نو را با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری کند، البته این بدان معنا نیست که تا پایان سال اتوبوس‌های نو وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود، زیرا باید توسط کارخانجات تولید و فرآیند آن سپری شود.

شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم تا سال آینده دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده دیگر از سوی شهرداری به اداره کل زندان‌های استان اصفهان اهدا شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این برنامه گفت: امروز در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان شاهد اتفاقات خوبی بودیم که مهمترین آن اهدای دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده این شرکت به اداره کل زندان‌های استان اصفهان بود.

قدرت افتخاری با بیان اینکه در گذشته دو دستگاه اتوبوس از سوی اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در اختیار اداره کل زندان‌ها قرار گرفته بود که به واسطه فعالیت زیاد مستهلک شده بود، افزود: از این رو اتوبوس‌ها تحویل گرفته شد و دو دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی و با طراحی مورد نظر به اداره کل زندان‌ها اهدا شد. در دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده تعویض لاستیک، تعمیرات موتور، رنگ‌آمیزی کامل بدنه، تعویض باطری و سایر مباحث فنی همراه با طراحی مورد نظر اداره کل زندان‌ها برای جابه جایی زندانیان آماده و تحویل داده شد که تا پنج سال آینده به راحتی قابل استفاده است.