احمد پیشکو » استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 486597
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 10:29

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ترویج ورزش‌های همگانی

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با جامعه بزرگ ورزش استان گفت : ترویج ورزشهای همگانی در جامعه بسیار با اهمیت است .

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ترویج ورزش‌های همگانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان بهمراه کارکنان و جامعه بزرگ ورزش و جوانان با سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: ترویج ورزش همگانی بدون هزینه مانند پیاده روی را در جامعه بسیار با اهمیت تلقی کرد و ورزش را از جمله موجبات سلامت جسم و طراوت روح برشمرد.

سید دانیال محبی در ادامه تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان و مسئولین سایر دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا فرهنگ ورزش همگانی در تمام رده های سنی و بویژه خانواده ها نهادینه شود.

وی همچنین عنوان کرد: بستر ورزش باید با فکر و هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های استان اولویت بندی شده و توسعه یابد و نقش صدا و سیما در ترویج ورزشهای همگانی برای گروههای سنی مختلف بسیار مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انسانها برای پالایش روح خود باید ورزش کنند. در اسلام آماده است عقل سلام در بدن سلام، پس اگر روح و جسم با هم تعامل داشته باشند آنگاه نسانهای توسعه یافته ی خواهیم داشت.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان، در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان گفت: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی استان از اولویت برنامه‌های این سازمان می باشد اما با اندک اعتباری که در بحث ورزش وجود دارد بعلت پراکندگی نقاط جغرافیایی موجود در استان سیستان و بلوچستان پروژه ها به کندی پیش می رود که با تکمیل این پروژه های ورزشی شاهد افزایش شاخص سرانه فضای ورزشی در استان خواهیم بود.

مالکی همچنین در خصوص تخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی و نیمه تمام تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه ورزش سیستان و بلوچستان، الحمدالله اعتبارات ویژه اقتصادی یافته و سازمان برنامه بودجه هم تلاش کرده با اختصاص ردیف بودجه متوازن بتوانیم، در برنامه ششم شاهد تحولات خوبی در زیرساخت های ورزشی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص وضعیت کارکنان اداره کل ورزش و جوانان نیز اشاره کرد: بیش از ۴۰ درصد پست‌های این اداره کل فاقد نیروی متخصص می باشد که انتظار می‌رود هم از طریق وزارت ورزش و جوانان و هم سازمان امور اداری استخدامی مجوزهای گرفته شود تا هم خدمت مناسبی به جامعه ورزش و جوان شود و هم ساختار متناسبی در اداره کل ورزش و جوانان به وجود بیاید.

مالکی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش جوانان باید بیشتر شود از این رو برای پروژه خانه جوانان زاهدان اعتبار ویژه دیده شده تا با تکمیل خانه جوان و وجود سازمان‌های مردم‌نهاد متعدد در شهرستان زاهدان کمک شایانی به قشر جوان کرده باشیم.