استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 489775
دوشنبه - 30 مهر 1397 - 14:52
معاون دهیاری‌های وزارت کشور:

تامین اعتبار ۲۱۴ روستای هدف گردشگری باقی‌مانده است

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور از هدف‌گذاری پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ روستای هدف گردشگری خبر داد و گفت: ۲۸۶ روستا اعتبارات لازم را دریافت کرده و اعتبار سایر روستاها باقی‌مانده است.

تامین اعتبار ۲۱۴ روستای هدف گردشگری باقی‌مانده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سعید رضا جندقیان در مصاحبه با اشاره به برنامه‌های ویژه برای دهیاری‌های هدف گردشگری در کشور اظهار کرد: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور تعیین‌شده و با همکاری میراث فرهنگی برای توسعه آن‌ها اعتبارات لازم داده می‌شود.

وی میزان بودجه در نظر گرفته‌شده برای هر روستا از سوی مجموعه وزارت کشور را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۵۲ درصد تعهدات، مبلغی بالغ‌بر ۲۸ میلیارد تومان برای ۲۸۶ روستا تخصیص داده‌شده است.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور همچنین کمک به ایجاد شغل در روستاها را برنامه دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: توافقنامه‌هایی با مجموعه پست‌بانک منعقدشده تا از ظرفیت‌های این مجموعه در روستاها برای استخدام و به‌کارگیری برخی از روستاییان اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین با اشاره به میزان اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای روستاهای کشور در سال ۹۷ تصریح کرد: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به دهیاری‌ها در سال ۹۷ برای توسعه روستایی در نظر گرفته‌شده است.

جندقیان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتقا روستاها به شهر گفت: دریافت خدمات مناسب و باقی ماندن در مقیاس روستا امری مطلوب برای ما است.

وی از وجود برخی روستاها با جمعیت ۳۰ هزارنفره در کشور نیز خبر داد و افزود: مردم و دهیاری این روستاها تقاضایی برای ارتقا به شهر ندارند اما برخی از روستاها با جمعیت حداقلی سه هزار و ۵۰۰ نفر برای تغییر به شهر اصرار می‌روند.

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در انتها علت این اصرار را مسائل فرهنگی دانست و گفت: تفاوت‌های فرهنگی و دیدگاه‌ها در جذب و توسعه امکانات و خدمات‌رسانی‌ها علت ایجاد این تفاوت‌ها در تصمیم‌گیری مجموعه‌های مختلف است.

انتهای پیام/