مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان خبرداد:

تاسیس موزه بین الملل در نمایشگاه اصفهان //اجرای فاز دوم نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 خوشبختانه در سال‌های اخیر، نمایشگاه‌ها نسبت به دوره‌های قبل، رشد بهتری هم از نظر وسعت و هم از نظر منابع مالی و کیفیت برگزاری داشته است لذا براساس تقویم سال ۱۴۰۲ و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف ما برگزاری ۵۱ عنوان نمایشگاهی است. امیدوارم بتوانیم در سال آینده نیز همانند امسال هر کدام از رویدادهای نمایشگاهی را با هم‌افزایی کانون‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط و سایر مسئولان اقتصادی استان اصفهان با بهترین کیفیت ممکن برگزار کنیم.

تاسیس موزه بین الملل در نمایشگاه اصفهان  //اجرای فاز دوم نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار ربیع، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان که در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه روز گرامیداشت روابط عمومی به جمع خبرنگاران آمده بود از دستاورد ها و اهداف و برنامه های این شرکت در سال جاری سخن گفت و به این مسئله اشاره داشت که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و راه‌اندازی گام(فاز) دوم این نمایشگاه مورد نیاز است.

احمدرضا طحانیان،  با اشاره  به اینکه شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بعنوان پل ارتباطی تمام عیار برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات با سازماندهی نمایشگاه‌ها، رویدادها و همایش های‌ داخلی و بین‌المللی خواهد بود  افزود: شرکت نمایشگاه اصفهان در سال‌های فعالیت خود به مرور از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و رقابتی مطلوبی برخوردار شده است و در نظر دارد همسو با توسعه فیزیکی و تکمیل فازهای تعریف شده، بر اساس طرح‌های جدیدی که در دستور کار دارد، بهره‌وری از این زیرساخت‌ها را به حداکثر برساند.

وی با اشاره به اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، افزود: بزرگترین سایت‌های نمایشگاهی در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است که جایگاه نمایشگاه اصفهان از لحاظ به روز بودن و زیرساخت‌ها پس از تهران قرار دارد. سال گذشته ۳۴ رویداد در این نمایشگاه برگزار و برای سالجاری نیز ۵۱ رویداد نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

تمرکزشرکت نمایشگاها بر ذی نفعان و مشتریان است

طحانیان گفت: در دوره جدید تلاش کردیم برخی از کاستی‌ها را تکمیل کنیم. تکمیل پارکینگ نمایشگاه که در حاضر ۳۶۰ فضای پارک خودرو به پارکینگ اضافه شده است. تکمیل اتاق‌های مذاکره که در حال حاضر امکان استفاده از این اتاق‌ها برای عقد قراردادهای تجاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و همچنین مذاکره طرف‌های تجاری کاملا آماده است. احداث جاده بارانداز نیز طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شد و اجرایی این طرح برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد کامیون‌ها در هنگام ورود و خروج کالاهای غرفه‌داران بسیار مهم بود.

طحانیان تاکید کرد: چشم انداز نمایشگاه اصفهان ایفای نقش پل ارتباطی برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات با سازماندهی نمایشگاه‌ها، رویدادها و همایش‌های داخلی و بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایشگاه در گذشته بنگاه اقتصادی دیده شده بود و حالا اقتصاد توسعه‌ای در دستور کار است؛ بدین شیوه که زین پس تمرکز بر ذی نفعان و مشتریان است بجای تمرکز بر سهامداران. می‌خواهیم چند ابزاری و رویداد محور باشیم.

برگزاری ۶ نمایشگاه بین المللی در اصفهان

وی از تاسیس موزه بین الملل در نمایشگاه اصفهان خبر داد و گفت:مراحل مقدماتی و مذاکرات این بحث  سپری شده است تا موزه ای با همکاری وزارت امورخارجه در اصفهان ایجاد شود.در فاز نخست قرار است هدایای دریافتی وزرای امور خارجه ایران در سفر به دیگر کشورها و ملاقات با مقامات بلند پایه سیاسی،اقتصادی و فرهنگی به نمایش درآید که این امر گام مهمی در جهت افزایش اشتراکات بین المللی و رفع موانع و چالش های برون مرزی و محوری برای همسو شدن کشورهای منطقه و جهان از گذرگاه نمایشگاه است .

طحانیان تاکید کرد:از عمده ترین تلاش های شرکت نمایشگاه اصفهان مشارکت هر چه بیشتر صاحبان کسب و کار در نمایشگاه های مختلف است ودر این راستا همکاری مستمر با اصناف و انجمن ها را در دستور کار قرار داده ایم .

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه محور گردشگری است افزود:اثر گذاری صنعت نمایشگاه و صنعت گردشگری امری متقابل به شمار میرود .لذا سفر هیات های تجاری به اصفهان منجر به توسعه گردشگری و گسترش زیر ساخت های گردشگری خواهد شد.

وی تاکید کرد:قدیمی ترین نمایشگاهی که امسال برگزار میشود نمایشگاه لوازم خانگی است که بیست و هفتمین دوره آن در بهمن ماه خواهد بود.

شش هیئت از ایران طی یک سال گذشته به کشورهای مختلف اعزام شده است

وی گفت:با وجود نوسانات ارزی و تحریم ها در حال حاضر از میان ۴۰ عنوان نمایشگاهی ۶ مورد شامل نمایشگاه های صنعت ،طلا،نساجی،چوب،دام و طیور،سنگ و تاسیسات؛به صورت بین المللی برگزار میشود.

طحانیان با اشاره به اینکه سال گذشته رویدادها و اتفاقات مثبتی در عرصه نمایشگاهی افتاد، افزود: در بخش ارتباطات تلاش کردیم با اتاق بازرگانی، سازمان توسعه و تجارت همچنین با پیگیری‌های بخش بین‌الملل از هر فرصتی برای بهبود و توسعه فعالیت‌ها استفاده کنیم و در همین راستا ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و منطقه برقرار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شش هیئت از ایران طی یک سال گذشته به کشورهای مختلف اعزام شده و هیئت‌هایی نیز از سایر کشورها به اصفهان سفر کرده‌اند. همکاری خوبی با وزارت امور خارجه و رایزنان در خارج کشور برقرار شده که تأثیرات مثبتی داشته است.

وی  با اشاره به اینکه  مسائل و مشکلات اقتصادی فراگیر است و در عرصه نمایشگاهی نیز خود را نشان می‌دهد افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه کشورمان انجام می‌گیرد.

حضور هیات های خارجی در اصفهان

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه، مالزی و تاجیکستان برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد ارتباطات بین الملل تصریح کرد: این مهم در چارچوب اعزام گروه‌های مختلف انجام شده و در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدید این دست برنامه‌ها با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در رویدادهای نمایشگاهی ماه‌های گذشته و حتی در نمایشگاه صنعت پلاستیک، رنگ و رزین میزبان هیات‌های تجاری از کشور افغانستان، ترکیه، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، صربستان و بلاروس بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه گام دوم نمایشگاه در ۴۹ هزار مترمربع فضا شامل هفت سالن هفت هزار و ۲۰۰ متری است که پس از محدوده پارکینگ نمایشگاه قرار دارد افزود: آماده‌سازی اولیه و احداث یکی از این سالن‌ها بر اساس طرح جامع با تامین منابع بزودی آغاز خواهد شد که در زمان حاضر نقشه‌برداری و تسطیح آن در حال انجام است.

بودجه تکمیل سالن ۹ هزارمتری سالن تجارت و بازاریابی نمایشگاه تامین شده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: مراحل نازک کاری سالن بازاریابی و تجارت نمایشگاه در زمینی به مساحت بیش از ۹ هزار مترمربع در حال اجراست که به بیش از یکصد میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار مترمربع جاده و فضا برای مسیرهای مورد نیاز نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ احداث و بیش از ۳۵۰ فضای پارکینگ به نمایشگاه اضافه شده است.

طحانیان افزود: بودجه تکمیل سالن ۹ هزارمتری سالن تجارت و بازاریابی نمایشگاه تامین شده است و عزم جدی برای احداث آن در سال جاری وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز یکی از استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان است و باید برای چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و تحولات راهبردی آن نیز در دستور کار قرار گیرد که تعهد به انجام این کار جزو مأموریت‌های تازه شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است.

زهرا نصیری