به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حسن ذبیحی  اظهار کرد: مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده سنی جوانان با حضور حدود ۳۵۰ بوکسور، مربی و عوامل اجرایی در قالب ۳۴ تیم به میزبانی استان گیلان و شهر رشت از ۶ دی‌ماه آغاز و تا شب گذشته به طول انجامید.

وی در ادامه افزود: این رقابت‌ها در ۱۰ وزن برگزار شد و خراسان شمالی در ۵ وزن نماینده داشت.
نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی از آقایان سجاد فیروزه در وزن ۶۰ کیلوگرم، بهنام ریحانی در وزن ۶۴ کیلوگرم، محمد نورانی در وزن ۶۹ کیلوگرم، شایان سید نظری در وزن ۸۱ کیلوگرم و امین صحرایی در وزن ۹۱ کیلوگرم به‌عنوان ۵ بوکسور استان حاضر در این رقابت‌ها نام برد که تحت مربیگری مجید حصاری به این مسابقات اعزام شدند.

ذبیحی در تشریح نتایج حاصل‌شده توسط تیم استان افزود: محمد نورانی در بازی فینال مقابل نماینده گیلان میزبان با ناداوری و در عین ناباوری شکست خورد و صاحب گردن‌آویز نقره شد، نورانی سال گذشته نیز در این مسابقات به‌عنوان نائب قهرمانی دست پیداکرده بود،  شایان سید نظری در وزن ۸۱ کیلوگرم دیگر فینالیست خراسان شمالی بود که در فینال مبارزه را به حریف گیلانی واگذار کرد و دومین نقره را برای استان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امین صحرایی بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم با ۳ ناک اوت از ۴ مسابقه قدرت خود را به رخ تمامی مدعیان این وزن کشید و بااقتدار مدال طلا را از آن خود کرد و همچنین سجاد فیروزه اولین بازی خود را برد و در مرحله بعد حذف شد و درنهایت تیم بوکس خراسان شمالی با ۱ طلا و ۲ نقره برای نخستین بار در رده‌بندی تیمی بر سکوی سوم کشور ایستاد و افتخاری دیگر برای ورزش استان رغم زد.

نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی با اشاره به تلاش‌های حسین ثوری رییس فدراسیون، جهت پخش زنده مسابقات بوکس از شبکه ملی برای نخستین بار، افزود: درگیر کردن رسانه اهمیت مسابقات را بیشتر کرد و سطح مسابقات بسیار بالابود و نوید آینده روشن را برای بوکس می‌دهد و نتایج مثبتی را خواهیم دید.

ذبیحی تلاش بوکسورهای استان را ستودنی دانست و گفت: باوجود اینکه که استان خراسان شمالی سهمیه حضور ۵ بوکسور از ۱۰ وزن را داشت اما این مسئله مانع درخشش بوکسورهای جوان استان نشد و توانستیم به‌صورت تیمی برای نخستین بار در تاریخ بوکس استان روی سکو رفت و از برخی استان‌ها که با ۱۰ بوکسور حضور داشتند پیشی گرفت.

وی همچنین گفت: حضور ۳ فینالیست از استان محروم خراسان شمالی همه را شگفت‌زده کرده بود و این موفقیت بدون نگاه تیمی و کار تیمی قطعاً حاصل نمی‌شد.

نائب رئیس هیات بوکس خراسان شمالی این موفقیت را تأثیر گذار بر افزایش سهمیه برای حضور در مسابقات بعدی دانست و بیان داشت: بوکس خراسان شمالی جزو رنکینگ ۲ کشور قرار دارد و لذا در مسابقات کشوری از ۱۰ وزن فقط ۵ وزن سهمیه دارد و این موفقیت می‌تواند در افزایش سهمیه تأثیر مثبتی داشته باشد.

ذبیحی این موفقیت را حاصل تلاش و همدلی مربیان، مدیران، مجموعه ورزش استان، هیات بوکس و تلاش ورزشکاران دانست و ابراز امیدواری کرد این روند رو به رشد ادامه‌دار باشد.
لازم به ذکر است نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳