در مراسم گراميداشت هفته حمل‌ و نقل، رانندگان و راهداري در استان خوزستان عنوان شد:

تاثیر مثبت خدمات بخش حمل و نقل و راهداری در جامعه

​همزمان با آغاز هفته حمل ونقل، رانندگان وراهداری ، مراسم گرامیداشتی با حضور مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ، معاونت امور عمرانی استانداری استان وجمعی از مسئولین استانی و رانندگان بخش حمل ونقل کالا ومسافر وراهداران تلاشگر، برگزار شد.

تاثیر مثبت خدمات بخش حمل و نقل و راهداری در جامعه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که با حضور استاندار خوزستان، اصناف و تشکل‌های صنفی، رانندگان و راهداران برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: این تاثیر مستقیم بوده و اگر خللی در فعالیت این حوزه ها رخ دهد، جامعه با چالش بزرگی مواجه می شود.
وی افزود: در طول سال های جنگ تحمیلی، رانندگان این بخش به عنوان پشتیبان جبهه های جنگ حضور بسیار پر رنگی داشتند و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.
بهرامی نیا اظهار داشت: امروز نیز رانندگان بخش حمل و نقل در عرصه های اقتصادی فعالیت چشمگیری دارند.
وی با بیان این که در سال گذشته و سال جاری با مسایل مهمی در زمینه راهداری و حمل و نقل مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری با وقوع سیل بی سابقه در استان خوزستان، شاهد تلاش بی وقفه نیروهای راهداری و حمل و نقل در کنار سایر دستگاه های اجرایی برای کمک رسانی بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این که شرایط بحرانی مذکور بیش از یک ماه به طول انجامید، گفت:
استان خوزستان کمترین راه مسدودی را در سیل داشت و به رغم خسارت های وارده به ابنیه های فنی، کمتر از ۱۲ ابنیه فنی استان تخریب شدند که نشانگر اقدامات مستمر و بموقع حوزه راهداری است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این در زمینه حمل کالاهای اساسی در این برهه از زمان که با تحریم اقتصادی از سوی دشمن مواجه هستیم، با توجه به این که کشتی های باری زیادی وارد بندر امام خمینی(ره) شدند، با همت و تلاش متصدیان، رانندگان و شرکت های حمل و نقل در طول هشت ماه سال جاری، بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از این بندر حمل شد.
بهرامی نیا افزود: امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در خوزستان برداشت شد که این میزان گندم نیازمند بارگیری بود. همچنین سطح زیر کشت چغندر قند در استان نیز به حدود ۹۰۰ هزار تن رسید که باید به برخی استان ها حمل می شد.
وی تصریح کرد:همزمانی برداشت سایر محصولات در برخی از استان ها از جمله جنوب کرمان، جیرفت، هرمزگان و سیستان و بلوچستان موضوع جا به جایی کالاهای اساسی در استان خوزستان را سخت تر کرد اما با تدابیر اندیشیده شده تمامی شرایط مدیریت شد که با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شدیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به استقرار مدیران و معاونان حمل و نقل ۱۰ استان کشور به مدت یک ماه در بندر امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر نیز، ناوگان حمل و نقل استان از آمادگی کامل برخوردار است و روزانه بیش از ۲۰۰۰ کامیون، بیش از ۵۰ هزار تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی را از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور جا به جا می کنند.
وی با بیان این که در بخش حمل و نقل مسافر نیز شاهد فعالیت های چشمگیری در ایام اربعین حسینی(ع) بودیم، افزود: امسال بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تردد از ۲ مرز شلمچه و چذابه در ایام اربعین ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اعلام کرد: بر اساس آمار موجود، ۳۵ درصد زایران اربعین حسینی(ع) با ناوگان حمل و نقل عمومی سفر کردند که این نشانگر پایبندی بخش حمل و نقل مسافر به تعهد و مسئولیتی است که پذیرفته است.

khozestan26azar-2.jpg

تقدیر استاندار خوزستان از خدمات ارزشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

اقدامات و خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در ایام سیل، اربعین و جا به جایی کالاهای اساسی شایسته تقدیر است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با اعلام این مطلب گفت: تجارت، توسعه و ساخت و ساز بدون حمل و نقل معنایی ندارد چرا که یکی از زیر ساخت های توسعه، تولید است و انتقال تولید به مقصد جزو مواردی است که در صورت نبود حمل و نقل با مشکل مواجه می شود و در این صورت توسعه معنایی نخواهد داشت.
وی با اشاره به ارتباط توسعه و رشد کشورهای مختلف با تقویت زیرساخت های ریلی، جاده ای و هوایی اظهار داشت: در ایام سیل، همکاری و تلاش های شبانه روزی رانندگان جاده ای بسیار ارزشمند بود و اگر افتخاری در سیل نصیب استان خوزستان شد و تشکر مسئولان کشوری را در پی داشت، بخش قابل ملاحظه ای از آن نتیجه تلاش های تلاشگران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بود که اقدامات مؤثری را انجام دادند.
شریعتی با اشاره به حمل و نقل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) افزود: جا به جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور و نیز حمل گندم و چغندرقند تولیدی استان نیز از اقدامات موثر و شایسته این اداره کل بود.
استاندار خوزستان گفت: در ایام اربعین حسینی(ع) نیز به دلیل مشکلات جا به جایی زایران در مرز شلمچه قسمت عراق، با هماهنگی های انجام شده و تلاش رانندگان بخش حمل و نقل، تعداد زیادی اتوبوس و کامیون به آن سوی مرز برای جا به جایی زایران منتقل شدند و به سرعت شاهد رفع این مشکل بودیم که جای تشکر و قدردانی ویژه دارد.
لازم به ذکر است، در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ و نقل، رانندگان و راهداری از خدمات و زحمات پیشکسوتان، رانندگان، خادمان اربعین حسینی و خدمتگزاران عرصه خدمات رسانی مناطق سیل زده قدردانی شد.