استانها » البرز
کد خبر : 798579
چهارشنبه - 23 مرداد 1398 - 20:22

بی نظمی اجتماعی مهم ترین چالش کلانشهر کرج است

رئیس شورای شهر کرج گفت: بی‌نظمی های اجتماعی به یکی از مهم ترین چالش‌های کلانشهر ها تبدیل شده است که شهر کرج هم با توجه به وجود مهاجران روز افزون بسیار با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

بی نظمی اجتماعی مهم ترین چالش کلانشهر کرج است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عباس زارع، رئیس شورای شهر کرج، پیش از ظهر روز امروز در نخستین همایش سراسری سازمان‌های مردم نهاد استان البرز که به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: بی‌نظمی های اجتماعی به یکی از مهم ترین چالش‌های کلانشهر ها تبدیل شده است که شهر کرج هم با توجه به وجود مهاجران روز افزون بسیار با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس شورای شهر کرج افزود: اگر افراد تعلق خاطر به محل زندگی خود داشته باشند شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود. تعصب نسبت به فرهنگ و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم می تواند مبنای بسیاری از ناهنجاری ها را از بین ببرد و  این تعلقات خاطر در شهر کرج و استان البرز، آنگونه که باید باشد نیست و در ابتدا باید نکته پیکان نقد را به سمت مسؤولان شهر نشانه بگیریم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که سازمان های مردم نهاد به جایگاه حقیقی خود برسند، اضافه کرد: لازم است انجمن‌های مردم نهاد تشویق و حمایت شوند تا به تبع آن شاهد فواید متعدد توزیع قدرت در میان ارکان مختلف جامعه باشیم را که سازمان های مردم نهاد می توانند در قامت ناظر اجتماعی بسیاری از چالش ها را حل کنند.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پررنگ مردم استان البرز و انجمن ها در کمک به سیل زدگان اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت فعالیت‌ها با شکل‌گیری درست انجمن‌های مردم نهاد تحقق می‌یابد.

وی افزود: سمن‌های استان البرز همچنین در حوزه محیط زیست نیز بسیار فعال هستند؛ یکی از اثرگذارترین اقدامات این مجموعه ها نجات باغ سیب بود.

انتهای پیام /