استانها » البرز
کد خبر : 740858
شنبه - 25 خرداد 1398 - 16:29

بی برقی، بلای جان صنعت البرز

فرماندار شهرستان اشتهارد با بیان اینکه البرز با کم برقی مواجه است، گفت: اگر در ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی نیز شاهد پیشرفت باشیم برقی وجود ندارد که به آنها ارائه دهیم.

بی برقی، بلای جان صنعت البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد کردی، فرماندار شهرستان اشتهارد صبح امروز در شورای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰ سال است که مسأله شعاع ۱۲۰ کیلومتری واحدهای صنعتی مطرح شده است.

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ طرح صنعتی در اشتهارد در حال اجرا است، بیان کرد: تبصره یک قانون واحدهای صنعتی برای شهرستان اشتهارد می تواند کمک حال واحد های صنعتی باشد.

کردی با اشاره به اینکه نیروی برق در اشتهارد کم است، بیان کرد: اگر در ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی نیز شاهد پیشرفت باشیم برقی وجود ندارد که به آنها ارائه دهیم؛ تمام استان با کم برقی مواجه است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه تهران-شمال تخصیص داده شد؛ انتظار می رود اعتبار ویژه ای برای پروژه آبیک-چرمشهر نیز تخصیص داده شود تا به کاهش آلودگی کرج و تهران نیز کمک کنیم.

کردی با بیان اینکه درخواست داریم قرارگاه خاتم در این پروژه متولی باشد، افزود: همچنین نیاز داریم شبکه های اینترنت مناطق روستایی تقویت شود.

وی با بیان اینکه قطب استارتاپ های فناوری و اطلاعات هستیم، یادآور شد: این ظرفیت امری بی بدیل در کشور است که انتظار می رود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/