تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 258895
پنجشنبه - 16 فروردین 1397 - 20:31

بیلد ۱۷۶۳۹ از ویندوز ۱۰ با چند قابلیت جدید و مهم برای نمایش پنجره‌ها به صورت Tab منتشر شد

مایکروسافت ساعاتی پیش نسخه آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران عضو حلقه سریع قرار داد.

بیلد ۱۷۶۳۹ از ویندوز ۱۰ با چند قابلیت جدید و مهم برای نمایش پنجره‌ها به صورت Tab منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مایکروسافت ساعاتی پیش نسخه آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران عضو حلقه سریع قرار داد. بیلد ۱۷۶۳۹ که در قالب بروزرسانی Redstone 5 منتشر شده است امکانات تازه‌ای را به قابلیت Sets در این سیستم عامل اضافه می‌کند.

قابلیت Sets یا پشتیبانی ویندوز ۱۰ از نمایش برنامه‌های مختلف به صورت Tab، برای اولین بار در یکی از نسخه‌های آزمایشی بروزرسانی Redstone 4 در دسترس کاربران قرار گرفت. اما مدتی بعد به دلایلی نامشخص مایکروسافت این قابلیت را از ویندوز ۱۰ حذف کرد. با وجود این، چندی پیش و در قالب یکی از نسخه‌های آزمایشی بروزرسانی Redstone 5 این قابلیت با نام و عنوان Sets در اختیار کاربران قرار گرفت و به آن‌ها اجازه استفاده از برنامه Windows Explore به صورت Tab‌های جداگانه را داد.

Windows-10-Redstone-2.jpg - 40.86 kB

اما اکنون و در بیلد ۱۷۶۳۹ که ساعاتی پیش منتشر شد کاربران می‌توانند از امکانات تازه‌ای در قابلیت Sets بهره ببرند. در این نسخه آزمایشی برای اولین بار، امکان جا به جا کردن مکان حضور Tab‌های مختلف با استفاده از Drag and Drop ممکن شده است. علاوه بر این کاربران از این پس می‌توانند Tab‌های مربوط به چند برنامه مختلف را با یکدیگر در یک پنجره مجزا ترکیب کرده تا یک Set جدید به وجود بیاورند. به عبارتی دیگر، همچون مرورگرهای کروم و فایرفاکس، امکان ترکیب و جا به جایی آزادانه Tab‌های مختلف در ویندوز ۱۰ ممکن شده است.

از میان دیگر قابلیت‌های جدید اضافه شده به ویندوز ۱۰ در این نسخه، می‌توان به امکان استفاده از کلید‌های ترکیبی Alt + Tab برای مشاهده و مدیریت Tab‌های مربوط به یک برنامه خاص اشاره کرد. قابلیت Sets همچنین در این نسخه از ویندوز ۱۰ دارای یک منوی تنظیمات جداگانه است که از مسیر Settings، سپس System و سپس Multitasking قابل دسترسی است.

برنامه File Explorer نیز در این نسخه جدید دارای چند قابلیت تازه است. کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جدید این برنامه در منوهای File Explorer و Context Menu برای بازکردن یک پوشه خاص در یک Tab جدید استفاده کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که در نسخه‌های بعدی از ویندوز ۱۰، امکان ایجاد گروه‌های خاص برای Tab‌های این برنامه نیز محقق خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این کمپانی تمامی این تغییرات و قابلیت‌های جدید با توجه به بازخوردهای کاربران و درخواست‌های آن‌ها طراحی شده است.

مایکروسافت همچنین در ادامه توضیحات خود اعلام کرده که هم اکنون مشغول کار بر روی قابلیت تازه‌ای است که امکان پشتیبانی برنامه‌های Win32، همچون مجموعه نرم افزارهای Office، از قابلیت Sets را ممکن می‌کند. انتظار می‌رود این قابلیت در طی ماه‌های آینده‌ برای تست و ارزیابی در اختیار کاربران عضو برنامه Office Insider قرار بگیرد.

در این نسخه جدید کاربران همچنین می‌توانند با فشردن کلید‌های ترکیبی CTRL + T یک Tab جدید را در برنامه File Explorer ایجاد کنند و سپس نسبت به بازکردن اطلاعات مورد نظر خود در آن اقدام نمایند. امکان بازکردن یک Tab در این برنامه نیز با استفاده از کلیدهای CTRL + N ممکن شده است. کاربران همچنین قادر هستند با فشردن کلیدهای CTRL + W نسبت به بستن یک Tab اقدام نمایند.

در بیلد ۱۷۶۳۹ از ویندوز ۱۰ برنامه Calculator نیز با تغییراتی روبرو شده است و بالاخره پس از گذشت یکسال باگ مربوط به رادیکال و تفریق اعداد را رفع می‌کند. پیش از این، اگر در برنامه Calculator از عددی مثل ۴ رادیکال گیری کرده و سپس عدد دو را از حاصل کم می‌کردیم، پاسخی غیر از صفر بدست می‌آمد. مایکروسافت پیش از این حضور این باگ را در برنامه ماشین حساب تایید کرده بود اما بالاخره پس از گذشت یکسال، این مشکل برطرف شده است.

Windows-10-Redstone-4.jpg - 56.56 kB

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم و قابل توجه در این نسخه از ویندوز ۱۰، امکان مشاهده میزان شارژ باتری موجود در دستگاه‌های متصل با استفاده از ارتباط بلوتوث است. مایکروسافت اعلام کرده است که برای استفاده از این قابلیت باید دستگاه‌های مختلف امکان پشتیبانی از آن را داشته باشند.

انتظار می‌رود ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه موجود در این نسخه در قالب بروزرسانی Redstone 5 که در پاییز پیش‌رو منتشر می‌شود در دسترس عموم کاربران ویندوز ۱۰ قرار بگیرد. مایکروسافت در حال حاضر انتشار نسخه نهایی از بروزرسانی Redstone 4 را در برنامه کاری خود می‌بیند.