تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 283925
دوشنبه - 10 اردیبهشت 1397 - 19:07

بیش از ۱۸۵,۰۰۰ روتر TP-Link قابل هک هستند اما سازنده آن هیچ کاری نمی‌کند

بیش ۱۸۵,۰۰۰ روتر (مسیریاب) ساخت TP-Link که به اینترنت وصل هستند در معرض تهدید جدی قرار دارند، بدتر اینکه هنوز هیچ وصله امنیتی ارائه نشده است. آسیب پذیری شناسایی شده امکان اجرای کُدهای مورد نظر حمله کننده را به او می‌دهد.

بیش از ۱۸۵,۰۰۰ روتر TP-Link قابل هک هستند اما سازنده آن هیچ کاری نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیش ۱۸۵,۰۰۰ روتر (مسیریاب) ساخت TP-Link که به اینترنت وصل هستند در معرض تهدید جدی قرار دارند، بدتر اینکه هنوز هیچ وصله امنیتی ارائه نشده است. آسیب پذیری شناسایی شده امکان اجرای کُدهای مورد نظر حمله کننده را به او می‌دهد.

سال گذشته یک آسیب پذیری در روتر TP-Link TL-WR940N شناسایی شده که حالا مشخص شده روتر TL-WR740N نیز از آن رنج می‌برد. هر دو آسیب پذیری توسط یک کمپانی امنیتی به نام Fidus شناسایی شده‌اند. در حالی که آسیب پذیری TP-Link TL-WR940N ظرف یک هفته برطرف شد، هنوز هیچ گونه وصلی امنیتی برای TL-WR740N ارائه نشده است. به گفته پژوهشگری که این آسیب پذیری ها را شناسایی کرده است، یکی مشکلات بزرگ صنعت اینترنت اشیاء، مشترک بودن کُد بسیاری از محصولات است که باعث می‌شود یک آسیب پذیری بیش از یک محصول را تحت تأثیر قرار بدهد.

TP-Link, در ماه ژانویه از وجود آسیب پذیری مورد بحث مطلع گشته و از آنجایی که کُد منبع هر دو مدل یاد شده مشترک است، انتظار می‌رفت سریعاً یک وصله امنیتی برای TL-WR740N نیز ارائه شود. در نهایت کسانی که این آسیب پذیری را شناسایی کرده‌اند، با هدف تحت فشار گذاشتن  TP-Link برای ارائه وصله، یافته‌های خود را علنی کرده‌اند.