به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهرداد بابایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان. البرز گفت: اورژانس البرز از جمله دستگاه هایی است که بر خلاف بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها در ایام تعطیل نه تنها تعطیل نبوده بلکه با افزایش ظرفیت ، افزایش قابل توجهی در تعداد ماموریت ها و تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده دارد و از ابتدای سال جاری تا کنونبیش ۱۰۵ هزار ماموریت به انجام رسانده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بیان کرد: از ابتدای سال  تا پایان بهمن ماه ۹۷ ، تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ البرز ، ششصد و نود و پنج هزار و هفتاد و سه تماس بوده که در قالب ارائه مشاوره و یا اعزام آمبولانس به تماس گیرندگان پاسخ داده شده است.

این مسئول ادامه داد: طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته ، بالغ بر یکصد و پنج هزار و هشتاد و چهار ماموریت نیز توسط تکنسین های پر تلاش اورژانس انجام یافت .

وی افزود: در جریان انجام این تعداد ماموریت چهارده هزار و نود و هفت مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و نود هزار و نهصد و هشتاد وهفت ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

به گفته بابایی اورژانس ۱۱۵ البرز با برخورداری از حدود پانصد نفر نیروی کارشناس عملیاتی و ستادی و نیز بهره مندی از یک فروند بالگرد ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس ، ۶۱ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه موتور لانس در تمام نقاط استان البرز و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی می باشد.

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که به هر نحوی از خدمات اورژانس بهره مند شدند ، یکصدو نه هزار و صد و پنجاه و شش نفر بودند که تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر چهل و نه هزار و چهارصد و شصت و دو نفر بوده و چهل و هشت هزار و صد و سی و هفت نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

اورژانس هوایی البرز نیز با اعزام به یکصد و هفتاد و هفت ماموریت در استان البرز دویست و هفتاد و هشت بیمار با شرایط حاد را ضمن انجام اقدامات درمانی حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داده است.

بابایی گفت: حدود هفتاد درصد از ماموریت های اورژانس هوایی البرز در صحنه وقوع حادثه و بر بالین بوده و سی درصد نیز به منظور انتقال بین مراکز درمانی صورت گرفته است.از این تعداد ماموریت ، ۶۴ درصد به منظور نجات مصدومین تصادفی ، ۸ درصد انتقال بیمارن قلبی ، ۴ درصد انتقال مادران باردار پرخطر ، ۳ درصد انتقال بیماران با مشکل سکته مغزی و ۲۱ درصد نیز با فوریت هایی همچون سقوط ، سوختگی و … بود.

بابایی اضافه کرد: در میان ماموریت های انجام شده اورژانس البرز در یازده ماه گذشته، طی اعزام آمبولانس برای بیماران با مشکل گاز گرفتگی ، تکنسین های اورژانس بر بالین سیصد و پنج حاضر شدند. لازم به ذکر است از این تعداد مصدوم ، ۱۰۰ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده  و یک صد و هفتاد و هفت نفر نیز از خدمات درمانی سرپایی برخوردار شدند.

بابایی اظهار کرد: متاسفانه در همین حوادث ، بیست و هشت نفر در اثر شدت مسمومیت و استنشاق طولانی مدت گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند؛ موتورلانس های اورژانس البرز نیز به سه هزار و دویست و سی وسه ماموریت اعزام شدند.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۲/س/۲