استانها » البرز
کد خبر : 864903
پنجشنبه - 2 آبان 1398 - 19:53

بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی در کرج توزیع می شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی با تلاش و همفکری مجموعه مدیریت شهری و آموزش و پرورش استان البرز در کرج تهیه شده است.

بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی در کرج توزیع می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، علیرضا رحیمی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج صبح امروز در همایش «شهر پی وند» که به منظور بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: اگر امروز آموزش حقوق شهروندی در میان مردم افزایش یابد، هزینه آن از بعد مادی و معنوی برای مدیریت شهری و به تبع آن هزینه سبد خانوار کاهش می یابد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: اگر آموزش ها کم باشد و توجه و آگاهی عمومی به حقوق شهروندی صورت نگیرد از نظر مادی بیشتر به چشم می آید اما از بعد معنوی، اگر افراد نگاه تیزبینانه داشته باشند آسیب های ناشی از اتفاقات و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی را در گوشه و کنار شهر، ادارات و مدارس مشاهده می کنند که این هزینه به مراتب بالاتر از هزینه ای است که به دلیل عدم آگاهی و آموزش شهروندی در بعد مادی صرف می شود.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی اظهار کرد: با تلاش و همفکری مجموعه مدیریت شهری کرج و برگزاری جلسات متعدد با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز قرار بر این شد که کتاب آموزش شهروندی تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد که امروز بیش از ۱۰ هزار جلد از این کتاب به چاپ رسیده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود تا با هم افزایی ادارات کل و دستگاه های اجرایی استان برگزاری برنامه ها و ارائه آموزش های فرهنگی و اجتماعی را در شهر افزایش دهیم که هزینه این امر توسط دستگاه های اجرایی پرداخت اما منافع آن متوجه مردم می شود.

انتهای پیام/پ۲/ ۱۱۰۵/س