حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 379959
دوشنبه - 22 مرداد 1397 - 16:30

بیش از ۹۰ درصد زائران ایرانی حج ۹۷ به سرزمین وحی اعزام شدند

امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون ۷۷ هزار نفر از آن‌ها یعنی بیش از ۹۰ درصد زائران عازم سرزمین وحی شده‌اند.

بیش از ۹۰ درصد زائران ایرانی حج ۹۷ به سرزمین وحی اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه زائران کشورمان در قالب کروان مدینه اول ۲۷ تیرماه از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مدینه منورهئ مشرف شد.

پس از آن اعزام زائران مدینه اول انجام و روند این کاروان‌ها تا ۱۹ مردادماه ادامه داشت. همچنین پرواز زائران مدینه دوم از هشتم مردادماه آغاز شو و این روند تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد به طوری که تمامی زائران کشورمان تا ۲۴ مردادماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

هم‌اکنون با توجه به پایان اعزام زائران مدینه اول، تنها پروازهای زائران مدینه بعد صورت می‌گیرد و زائران از ایستگاه‌های پروازی کشورمان به فرودگاه جده وارد شده و در جُحفه محرم می‌شوند و غروب آفتاب با ماشین‌های کولردار وارد مکه مکرمه خواهند شد.

در آستانه حج تمتع و با توجه به اینکه تنها سه روز دیگر تا آغاز اعمال حج باقی است، تا صبح امروز ۲۲ مردادماه حدود ۷۷ هزار زائر ایرانی عازم عربستان شده‌اند که از این تعداد ۷۴ هزار  و ۲۰۹ نفر در مکه مکرمه حضور دارند.

همچنین با توجه به اینکه بسیاری از زائرانی که در مدینه منوره حضور دارند خود را برای اعمال حج تمتع آماده می‌کنند و باید به مکه مکرمه مشرف شوند، هم‌اکنون بیش از هشت هزار زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند که این تعداد پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

به این ترتیب تمامی زائران مدینه اول تا پنج ذیالحجه برای انجام مناسک حج مدینه را ترک کرده و به مکه مکرمه می‌روند.

 امسال حدود سه میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که اعمال حج تمتع از پنجم ذیالحجه آغاز می‌شود و به مدت ۹ روز ادامه دارد؛ به طوری که پس از غروب یازدهمذیالحجه می‌توانند مکه مکرمه را ترک کنند.

انتهای پیام/