استانها » تهمینه دباغ چی » مرکزی
کد خبر : 743451
سه شنبه - 28 خرداد 1398 - 11:51

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اراک برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی در اراک با حضور استاندار استان مرکزی، جمعی از مسئولین وخیرین استان برگزار شد. در پایان مراسم از خیرین نیکوکار با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اراک برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی در اراک با حضور استاندار استان مرکزی، جمعی از مسئولین وخیرین استان برگزار شد. در پایان مراسم از خیرین نیکوکار با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

استاندار مرکزی دراین همایش گفت: ۸۰ درصد از تعهدات خیران مدرسه ساز این استان جشنواره پیشین محقق شده است.

سید «علی آقازاده» در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی افزود: حجم تعهدات خیران مدرسه ساز استان در جشنواره سال قبل ۱۸۰ میلیارد ریال بود که بیش از سه چهارم این تعهدات محقق شده و بخش مانده نیز به زودی جامه عمل می‌پوشد.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌ها و امکانات حوزه آموزش به تنهایی از عهده دولت خارج است و می‌طلبد که خیران مشارکت فعالانه در بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی استان مرکزی و کشور داشته باشند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: جشنواره خیران مدرسه ساز فرصتی است تا بستر بهره مندی حداکثری از توان افراد نیکوکار فراهم شود و این سرمایه و ظرفیت مهم در زمینه بازسازی و نوسازی واحدهای آموزشی روز به روز گسترده‌تر شود.

آقازاده گفت: خیران استان مرکزی از ۲۸ سال گذشته به در زمینه ساخت و تجهیز مدارس استان حضور فعال داشته‌اند و این استان رتبه نخست ساخت طرح‌های خیر ساز آموزشی را در کشور دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مشارکت در بسط دانایی و فرایند آموزش در دین مبین اسلام توصیه شده و در احادیث آمده هر کس انسانی را نجات دهد بشریت را نجات داده و مدارس مکانی است که بشریت در این مکان‌ها ساخته می‌شود.

«علی اکبر کریمی» افزود: اگر در واحد آموزشی که توسط خیران ساخته می‌شود حتی یک نفر بتواند در آینده منشأ خیر برای کشور و مردم باشد خیر جاری برای سازندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: نیازها و کاستی‌های زیادی در مدارس استان مرکزی و شهرستان اراک وجود دارد که رفع آنها با توجه به محدودیت منابع اعتباری به تنهایی از عهده دولت خارج است نیاز دارد که مشارکت مردمی برای ترمیم آنها لحاظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فعالیتی در کشور به خیران واگذار شده سرعت در پیشرفت و بهره برداری از آن مطلوب بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: امید می‌رود که با تلاش و مشارکت دولت و خیران زمینه رفع مشکلات، بازسازی و نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان مرکزی در کوتاه‌ترین زمان فراهم شود.