شهردار بافران:

بودجه کافی جهت خرید خانه‌های تاریخی وجود ندارد

: نشست خبری اصحاب رسانه نایین با اعضاء شورای شهر و شهردار بافران برگزار شد.

بودجه کافی جهت خرید خانه‌های تاریخی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در این نشست شجاعی زاده شهردار بافران پس از خیر مقدم گفت: خبرنگاران امانتداران و مورد وثوق جامعه هستند و اگر اصحاب رسانه قوی باشد آن جامعه قوی و پربار است. شهردار سپس از کمبود امکانات و بودجه شهرداری و امکانات بوم گردی وعدم رسیدگی به خانه‌هایی که امکان بوم گردی دارد دارد سخن داد. وی گفت: متاسفانه بودجه کافی جهت خرید این میراث‌های بسیار نادر و قدیمی وجود ندارد.

سپس سمیه بافرانی رئیس شورای شهر بافران در گفتگوی با اصحاب رسانه گفت: عدم امکانات اقامت گردشگر و توریست از مشکلات گردشگری در بافران است.

وی افزود: بافران با وجود بناهای تاریخی ارزشمند همچنین بافت‌های قدیمی و سنتی از ظرفیت و گردشگری بالایی برخوردار است و استفاده از گردشگر تنها با اقامت حل می‌شود چرا که گردشگرانی که به صورت رهگذری از بافران عبور می‌کنند فرصت بازدید و همچنین آشنایی بیشتر از سایر بناهای تاریخی این شهر تاریخی را ندارند. رئیس شورای شهر بافران افزود: از محوری‌ترین اهداف شورا، توسعه گردشگری در این شهر است و لزوم واحدهای اقامتی یک ضرورت است. بافرانی در ادامه به بنای تاریخی قلعه رستم اشاره نمود وبیان کرد: جلسات متعددی با مسؤولین داشته‌ایم و هم اکنون مسأله باستانی بودن قلعه به وجود آمد و اگر باستانی بودن این بنا تأیید شود برای مقاوم سازی آن دستمان بسته می‌شود.