استانها » خبر دریافتی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1022784
چهارشنبه - 18 آبان 1401 - 18:47

بهره مندی از ظرفیت دانش آموزان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن گاز

تفاهم نامه ای ما بین شرکت گاز استان همدان و آموزش و پرورش استان در راستای فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی منعقد شد.

بهره مندی از ظرفیت دانش آموزان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن گاز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، در نشست مشترک شرکت گاز و آموزش و پرورش استان همدان، استفاده از ظرفیت دانش آموزان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن و بهینه از گازطبیعی در اولویت آموزش قرار گرفت.

در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی، تفاهم نامه همکاری با حضور محمد صادق محبی نظر، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان و محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.

در این جلسه محمد صادق محبی نظر، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ضمن قدردانی از نگاه مثبت مجموعه آموزش و پرورش به مقوله‌ی فرهنگ‌سازی مصرف گاز گفت: امیدواریم در فصل سرد سال سطح همکاری‌ها با این مجموعه عظیم، گسترده‌تر شود و با همکاری فی‌مابین بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و روز به روز شاهد کاهش حوادث ناشی ازعدم رعایت نکات ایمنی باشیم و ضمنا بتوانیم امکان صرفه جویی حد اکثری در مصرف گاز را به عنوان یک ثروت ملی فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: آنچه برای این شرکت درکنار توسعه گازرسانی و خدمات‌رسانی اهمیت بسزایی دارد آگاهی بخشی به مشترکین در زمینه صرفه‌جویی درمصرف گاز و همچنین کاهش صدمات وخطرت احتمالی ناشی ازعدم رعایت نکات ایمنی است و امیدواریم با حضور کارشناسان شرکت گاز در مدارس و به ویژه در حاشیه شهرها، شاهد کاهش حوادث باشیم.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیر عامل و کارکنان شرکت گاز و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و انعقاد تفاهمنامه همکاری ، تصریح کرد: هدف دو دستگاه در جهت ارتقای تعاملات همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی است.

وی خاطر نشان کرد: در استان ۳۲۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند و ظرفیت بالایی جهت آموزش نکات ایمنی به این عزیزان و خانواده‌هایشان وجود دارد.

نقوی، آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین نهاد تربیتی عنوان کرد که وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد و گفت: همانند عنوان همیار پلیس که ارتباط تنگاتنگی با مجموعه انتظامی داشته و این مجموعه اعلام آمادگی می کند تا با عنوان همیار گاز نیز با شرکت گاز استان همکاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه بر اهمیت حضور کارشناسان شرکت گاز به عنوان سفیران ایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت: می‌توان در مدارس با حضور کارشناسان گاز در جهت آموزش های لازم و همچنین استفاده از بستر نرم افزار شاد جهت درج فیلم های آموزشی ، تیزر ، پوستر برای آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده ها استفاده کرد.