بهره برداری از بیش از ۴۰ پروژه عمرانی راهداری استان لرستان

​در دهمین روز از دهه مبارک فجر، مراسم افتتاح بیش از ۴۰ پروژه عمرانی راهداری استان لرستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

بهره برداری از بیش از ۴۰ پروژه عمرانی راهداری استان لرستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در آیین بهره برداری از این پروژه ها که به صورت نمادین در شهرستان پلدختر و با افتتاح پل های فلزی شهید ولی اله آزادی (کلات زیودار) و کیان آباد و آغاز عملیات اجرایی پل های پران پرویز و شهید ولی اله آزادی برگزار شد، مهندس حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان با تبریک دهه مبارک فجر گفت: در ابتدای سال جاری، در استان لرستان سیل شدیدی روی داد که با وارد آمدن خساراتی در ابنیه فنی همراه بود که تلاش سازمان برای بازسازی ادامه دارد و سعی بر این است که مشکلات سیل استان تا پایان سال ۹۹ مرتفع شود.

وی افزود: امروز علاوه بر بهره برداری از ۳۰ دستگاه پل در استان، عملیات اجرایی پل های سپهبد شهید قاسم سلیمانی (بابازید) و پران پرویز آغاز شد که امیدواریم پل پران پرویز طی شش ماه و پل شهید سلیمانی به دلیل معماری خاص و سختی کار در مدت ۱۲ تا ۱۵ ماه به بهره برداری برسد.
مهندس حسن نیا با اشاره به این که پل شهید سلیمانی در امتداد پل بابازید به عنوان یک نماد تاریخی، در همان قالب به صورت قوسی اجرا می شود، اظهار داشت: پل پران پرویز نیز به صورت بتنی قوسی با ۲ دهانه ۷۵ متری اجرا خواهد شد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخصوص مساعدت این سازمان در زمینه اختصاص ماشین آلات جدید خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات سیل هم نبود، وظیفه خود می دانستیم که نسبت به بهسازی ماشین آلات راهداری کشور به ویژه استان لرستان اقدام کنیم.
وی افزود: موضوع نوسازی ناوگان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و این سازمان است که ظرفیت ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات طی امسال و سال آینده را دارد.
مهندس حسن نیا همچنین بر ضرورت نوسازی ناوگان استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی، کوهستانی بودن و وجود رودخانه های بزرگ تاکید کرد.
گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان هم با اشاره به این که در دهه فجر امسال تعداد زیادی پروژه با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید، اظهار داشت: از این میزان، ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان پلدختر است و پروژه های افتتاح شده امروز حاصل زحمات شبانه روزی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارکنان این سازمان در سیل امسال است.
بر اساس این گزارش، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان نیز درخصوص پروژه های این استان در دهه فجر گفت:
در دهه فجر امسال، ۴۰ پروژه با اعتباری بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تقدیم مردم عزیز شد که شامل بیش از ۳۰ دستگاه پل، روکش آسفالت به طول ۱۱۵ کیلومتر، ۳ / ۵ کیلومتر روشنایی و اصلاح و تعمیر آب بردگی مسیر منتهی به بابازید است که امروز پل های فلزی خرپایی کیان آباد به طول ۴۸ متر و شهید ولی اله آزادی به طول ۶۳ متر که در سیل امسال تخریب شده بودند، افتتاح و به بهره برداری رسیدند.
وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۳ پروژه شامل پل های سپهبد شهید قاسم سلیمانی (بابازید) و پران پرویز شهرستان پلدختر، روکش آسفالت و چیپ سیل حفاظتی استان با اعتبار ۹۰۹ هزار و ۳۳۰ میلیون ریال آغاز شد که امیدواریم هرچه سریع تر به بهره برداری برسند.
حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان پلدختر نیز با تقدیر از عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی و همچنین تلاش شبانه روزی مجموعه سازمان و استان گفت: هیچ گاه این زحمات به خصوص ایستادگی مهندس حسن نیا و همکارانش در معمولان تا بازگشایی محور را فراموش نخواهیم کرد. شب های بیاد ماندنی که حال و هوای دوران دفاع مقدس و عظمت راهداران و رییس سازمان راهداری را در آن به عینه دیدیم.
وی افزود: مجموعه سازمان راهداری و استان لرستان با تلاش خود اتفاق نادری را دربحث پل ها رقم زدند که جای قدردانی دارد.
بر اساس این گزارش، مهندس حسن نیا در ادامه سفر خود به شهرستان پلدختر با خانواده شهید درویشعلی شکارچی از شهدای شاخص استان دیدار کرد و خانواده شهید را مورد تکریم قرار داد.
وی در این دیدار با تاکید بر لزوم برگزاری با شکوه مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن به عنوان توصیه شهدا گفت: امیدواریم بتوانیم خدماتی به نحو احسن و در شان مردم ارایه دهیم تا شرمنده شهدا نباشیم
وی افزود: حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات سیل استان لرستان به کار خواهیم گرفت.‌
لازم به ذکر است، مهندس مقبلی معاون برنامه ریزی و مهندس فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان در این سفر و بازدید حضور داشتند.