استانها » البرز
کد خبر : 623530
شنبه - 6 بهمن 1397 - 22:15
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد

بهره‌برداری از مجتمع دادگستری محمدشهر در دهه فجر امسال

رئیس کل دادگستری استان البرز از بهره‌برداری مجتمع محمدشهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ساختمان دادگستری کل استان البرز با پیشرفت فیزیکی۸۰ درصد همراه بود که می‌توان گفت در کمتر از سه سال این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از مجتمع دادگستری محمدشهر در دهه فجر امسال

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد فاضلیان امروز به برگزاری آخرین نشست شورای معاونین دادگستری استان در سال ۹۷ که با حضور مسئولان قضایی استان اشاره کرد، همچنین از افزایش آمار پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف خبر داد و اظهار داشت: این آمار طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال برآورد شده است.
وی به افزایش طرح دعاوی اشاره کرد و یادآور شد: با نگاهی گذرا به شرایط اقتصادی و افزایش این طرح شاهد این هستیم که میان مشکلات اقتصادی و روند افزایش پرونده‌های قضایی ارتباط مستقیمی وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: افزایش ورودی‌ها مشکلات عدیده زیرساختی و منابع انسانی را به همراه دارد که متاسفانه تغییری در تخصیص اعتبارات و منابع ایجاد نشده اما ورودی‌ها در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.
فاضلیان با بیان اینکه کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان البرز امسال سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند، بیان کرد: کمبودهای بسیاری در اداره این استان وجود داشته اما نیروهای انسانی با کار جهادی و تلاش موفق به افزایش میزان پرونده‌های خروجی شدند.
به گفته وی کمبودها و وضعیت نامناسب منابع انسانی در دادگستری استان منجر شده تا چندین شعبه حقوقی در مرکز استان بلاتصدی باشد و در شعبات کیفری نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو هستیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در محاکم تجدیدنظر اکثر شعبات با ۲ نفر اداره می‌شوند، اضافه کرد: این امر موجب می‌شود نتوانیم در ارائه خدمات‌ به مردم به شکل مطلوب رفتار کنیم؛ تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری ما قرار دارد.
فاضلیان با تأکید بر اینکه برخی از برنامه‌هایی که در سند توسعه استانی در بخش قضایی محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی در این راستا کمبود نیروی انسانی است.
وی به اهمیت تعامل سازنده دستگاه قضایی با سایر مجموعه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: اینکه استان البرز در زمینه‌های مختلف قضایی پیشرو معرفی شود، مرهون تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه هستیم در حالیکه با بی‌مهری‌ها در تخصیص اعتبارات لازم به استان همراه بودیم اما با اتکا به توانمندی‌ها و خلاقیت‌های دادگستری به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کردیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: احداث مجتمع گرمدره برای شورای حل اختلاف و همچنین احداث مجتمع‌هایی مجزا در ماهدشت و محمدشهر با اعتبارات استانی به منظور رفع کمبودهای اداری انجام خواهد شد؛ این مجتمع‌ها با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی همراه بوده است.
فاضلیان از بهره‌برداری مجتمع محمدشهر نیز در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: ساختمان دادگستری کل استان البرز با پیشرفت فیزیکی۸۰ درصد همراه بود که می‌توان گفت در کمتر از سه سال این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.
وی در پایان به احداث مجتمع دو تا سه هزار متری در چهارباغ خبر داد و گفت: این مجتمع با اعتبارات استانی ساخته خواهد شد؛ سعی داریم با جذب سرمایه به ایجاد مجتمع مستقل در شهرستان‌های استان البرز دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/و