زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره حل مشکلات درمانی شهرستان خمینی‌شهرو تمهیداتی که سازمان تامین اجتماعی در این زمینه در نظر گرفته است به خبرنگار  ربیع گفت: درمانگاه شماره ۲ خمینی‌شهر با وجود مراجعه کننده فراوان و فضای کم نیاز به یک فضای وسیع‌تری دارد، مقرر شد در کمترین زمان یک زمین پیشنهادی از تامین اجتماعی استان به سازمان کل معرفی و یک درمانگاه جایگزین برای خدمت رسانی به مردم فراهم شود.

مهدی ناقوسی با اشاره به اینکه قراراست یک دستگاه عکسبرداری اُ پی جی و رادیولوژی برای درمانگاه شماره یک خمینی شهر تهیه و نیروی انسانی این مرکز تامین شود درزمینه ساخت درمانگاه در شهر درچه گفت: مقرر شده از سوی شهرستان خمینی شهر، زمینی رایگان به سازمان تامین اجتماعی کشور معرفی و سازمان تامین اجتماعی کل کشور ساخت آن را عهده‌دار شود.

وی در پاسخ به این سوال که ۲۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در خمینی شهر وجود دارد و شهرستان نیازمند بیمارستان جهت خدمت‌رسانی به بیمه شدگان این سازمان است، تصریح کرد: ساخت بیمارستان نیاز به تامین نیروی انسانی دارد، سازمان تامین اجتماعی  برای ساخت بیمارستان نیاز به سطح‌بندی در تربیت پزشک دارد و از این رو اکثر بیمارستان‌ها در مراکز استانها تاسیس می‌شود و برای ساخت بیمارستان در این شهرستان باید تبادل نظرهای لازم پیرامون این مبحث صورت پذیرد.

ناقوسی ازتامین نیروی انسانی پلی‌کلینیک‌ شهرستان خمینی شهرخبر داد و گفت: با تعاملاتی که با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود کمبود نیروی انسانی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: درمان مستقیم از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است که ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به آن اختصاص یافته و ۶۱ مرکز درمانگاهی مراحل ساخت را می‌گذرانند و ۲۶ درمانگاه از بیمارستان جداسازی خواهد شد همچنین ۲۰۲ پروژه دیگر در حال اجرا شدن است.

وی در خصوص درمان مستقیم در کشور گفت: سازمان تامین اجتماعی در کل کشور ۴۰۳ مرکز درمانی دارد که ۸۰ بیمارستان، ۳۱۱ درمانگاه سرپایی و ۵ مرکز جراحی را شامل می‌شود و خدمات لازم را انجام می‌دهد. از آنجا که ۵۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند قادر نیستیم تمام درمان را به صورت مستقیم انجام دهیم لذا با  ۵۰ هزار مرکز طرف قرار داد هستیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۱۰ الی ۱۵ درصد تختهای بیمارستانی در اختیار تامین اجتماعی است و متوسط اقامت در بیمارستان‌ها به ۷۰ درصد می‌رسد. در ۶ماه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۲۰ میلیون مراجعه به مراکز سرپایی ثبت شده و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ سی درصد در حوزه سرپایی و ۱۲ درصد در حوزه بستری و ۲۵ درصد در حوزه جراحی بوده است.

زهرا نصیری