بنای «عمارت دل» در عمارت هنرمند

مجموعه ای از آثار هنری نقاشیخط جمعی از هنرمندان آموزشگاه هنرهای تجسمی تجدد در نمایشگاهی با عنوان «عمارت دل» در عمارت هنرمند در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفت.

بنای «عمارت دل» در عمارت هنرمند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مجموعه ای از آثار هنری نقاشیخط جمعی از هنرمندان آموزشگاه هنرهای تجسمی تجدد در نمایشگاهی با عنوان «عمارت دل» در عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اتاق های تو در توی عمارت هنرمند که خود بیش از هر اثر هنری دیگری شایسته تحسین است، این روزها پذیرای پنجمین نمایشگاه آثار هنری از زمان افتتاح این عمارت زیبا و باصفا در خیابان ابن سینا است. این نمایشگاه که “عمارت دل” نام دارد، چندین اثر شاخص از هنرمندان رشته هنری نقاشیخط را در معرض تماشای هنردوستان قرار داده است.
آیین افتتاحیه این نمایشگاه روز ۱۱ اسفندماه با حضور محمد عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و رضا روحانی، معاون اجتماعی این سازمان و اصحاب رسانه در عمارت هنرمند برگزار شد.
در حاشیه برپایی این نمایشگاه، ندا تجدد، مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی تجدد به ارائه توضیحاتی درباره روند برپایی این نمایشگاه پرداخت. او از نمایش ۴۲ اثر نقاشیخط در نمایشگاه عمارت دل خبر داد و گفت: هنرمندانی که آثار آنها در این نمایشگاه ارائه شده، تحت آموزش استاد گنجعلی، از اساتید مسلم هنر نقاشیخط قرار دارند و این آثار نیز که عمدتا در ابعاد یک در یک تهیه شده، تحت نظارت کیفی ایشان تهیه و برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده است.
او درباره هنر نقاشیخط اظهار کرد: نقاشیخط که هنر خوشنویسی را به نحو مدرنی ارائه کرده است، ترکیبی از دو هنر خوشنویسی و نقاشی است و البته ترکیب تازه ای است که منفک از این دو رشته هنری، هویت و ساختاری جداگانه برای خود دارد.
این هنرمند خوشنویس افزود: نقاشیخط معمولا به دلیل برخورداری از تنوع رنگ، نسبت به دیگر آثار نقاشی بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرد.
او تاکید کرد: الزامی وجود ندارد که هنرمند نقاشیخط، یک هنرمند خوشنویس هم باشد. در این هنر فرم و شکل خط اهمیت دارد. چنانچه در برخی از آثار، هنرمندان بخش خوشنویسی را از اساتید خوشنویسی کمک گرفته اند و یا اثر آنها از خط به معنای حرفه ای آن بهره نگرفته و صرفا فرم آن را در اثر به اجرا درآورده و نشان داده است.
ندا تجدد اضافه کرد: در این آثار، تمامی هنرمندان مسئول اجرای از صفر تا صد کار بوده اند و هر خلاقیت و نوآوری که در آثار ارائه شده، نتیجه تلاش آنهاست.
او با بیان اینکه نمایشگاه عمارت دل برای نخستین بار در اصفهان برگزار شده، گفت: این نمایشگاه در اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
عباس عمومی، از هنرمندان برجسته نقاش و خوشنویس که ۱۲ اثر شاخص را در این نمایشگاه ارائه کرده نیز در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: پرداختن به هنرهای خوشنویسی و نقاشی علاقه شخصی من از دوران جوانی بوده است، اما از حدود یک سال قبل تاکنون نزد استاد گنجعلی به هنر ترکیبی نقاشیخط پرداخته ام.
او تاکید کرد: معتقدم آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تمامی استانداردهای یک اثر هنری شاخص را دارد.
مجید عقیلی، عباس عمومی، رامین خرم زاده، مهنوش عاقلی، نگار تجدد، نفیسه تیموری، منصوره شاهی، رسول علی عسگری و امید گنجعلی دیگر هنرمندانی هستند که آثار آنها بر دیوارهای عمارت هنرمند آویخته شده و در انتظار بازدید علاقمندان است.
نمایشگاه “عمارت دل” تا ۲۲ اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ در عمارت هنرمند واقع در خیابان ابن سینا ، کوچه چهارم پذیرای هنرمندان و هنردوستان اصفهان است.