استاندار اصفهان درپاسخ به کیمیای وطن تاکید کرد:

بنایی برای افرایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی دراصفهان ندرایم // افزایش کرایه حمل ونقل عمومی باید قابل قبول و منطقی باشد

همزمان با سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه هزار و ۷۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

بنایی برای افرایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی  دراصفهان ندرایم // افزایش کرایه حمل ونقل عمومی  باید قابل قبول و منطقی باشد

زهرا نصیری
همزمان با سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سه هزار و ۷۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان  به بهره برداری می رسد و تا پایان سال نیزدولت الکترونیک برای نخستین بار درکشور در استان اصفهان مستقر می شود.
استانداراصفهان،  در نشست خود با اصحاب رسانه ، در پاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن مبنی برافزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در آستانه سال جدید علیرغم عدم افزایش حامل های انرژی و نرخ تک رقمی تورم گفت:یکماه قبل طرح افزایش قیمت توسط شورای شهربه رئیس شورای حمل و نقل عمومی استان ارائه شد اما به علت اینکه وضعیت تغییرنرخ ها در زمینه دستمزدها،سوخت ، لاستیک و ….مشخص نیست نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برای این موضوع باید در اسفند ماه تصمیم گیری شود .
هنوزبرای قیمت کرایه ها تصمیم نگرفته ایم
رسول زرگرپور،  همچنین به این پرسش که آیا قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی مانند سال گذشته تا ۲۰درصد افزایش خواهد یافت یا خیر افزود: در این زمینه هیچ چیز معلوم نیست و من عددی را در این رابطه ذکر نمی کنم ، اما معتقدم که افزایش قیمت ها باید قابل قبول و منطقی باشد.
وی در ادامه به پرسش های دیگری مبنی بر توسعه فرودگاه اصفهان،تحقق بندرخشک وپایان مسکن مهرهم پاسخ گفت و به این مساله اشاره داشت که به صورت جدی به دنبال ایجاد طرح هایی هستمی که در همین دولت حداقل کلید زده شود تا بتوانیم در طول سال های آینده شاهد پیگیری آن باشیم.
زرگر پور،اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای توسعه فرودگاه را ازجمله برنامه هایی دانست که اگر درپایان همین دولت اقدامات زیر بنایی اش  انجام شود گامی برای توسعه فرودگاه اصفهان خواهد که در سفر رئیس جمهور به فرانسه توسعه سه فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، هاشمی نژاد مشهد و شهید بهشتی اصفهان به طور کامل با همکاری اروپایی ها مصوب شده است.
تجهیزات خارجی برای قطارسریع السیراصفهان
وی با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه اصفهان که اکنون دارای دو نقص اصلی شامل ظرفیت ۱۰ فروندی پارکینگ و نیز عدم وجود سالن مستقبلین در ترمینال خارجی در دستور کار قرار گرفته است افزود: پروژه قطار سریع السیراصفهان- تهران هم ازدیگرپروژه هایی است که در حال خرید تجهیزات آن از جمله واگن ها با شرکت های اروپایی هستیم و قراراست که همه تجهیزات را شرکت اروپایی تامین نمایند .زیرا این یک پروژه حساس است و باید تمامی تجهیزات از ایمنی برخوردار باشند .
وی با اشاره به اینکه تکمیل قطارسریع السیر اصفهان – تهران به چهار سال زمان نیاز دارد تا به بهربرداری برسد گفت: تا پایان سال جاری فعالیت در زمینه ساخت و تکمیل مسکن مهر هم به پایان خواهد رسید و پس از آن به موضوعات زیربنایی و روبنایی برای این مسکن ها پرداخته خواهد شد.
کنارگذرشرق درحال پیشروی
وی با اشاره به ساخت کنارگذر شرق که هشت سال نیمه کاره متوقف شده بود گفت:اکنون با تامین سرمایه و منابع از سوی سازمان بازنشستگی کشور امیدواریم تا ۳۶ ماه آینده این کنارگذر افتتاح شود و کنارگذر غرب نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 وی همچنین با اشاره به پروژه بندر خشک برای شرق استان اصفهان تصریح کرد: یک شرکت خصوصی متولی اجرای این طرح است که ۸ نقطه برای این طرح پیش بینی شده و مهندس مشاور با ۱۴ شاخصه مکانی را برای اجرای آن انتخاب کرده است. این پروژه تاسیسات زیادی نیاز ندارد و تنها به زمینی ۲ هزار هکتاری، گمرک و ادارات نیازمند است و از پروژه هایی است که باید در دولت فعلی پایه گذاری شود.
  ۳۰ درصد صنایع در رکود
استاندار اصفهان با استناد به آمار خانه صنعت و معدن به این موضوع هم اشاره کرد که ۳۰ درصد صنایع استان اصفهان در رکود است و این میزان در سه سال اخیر ۴ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ صنعت بزرگ در استان مستحق دریافت تسهیلات شناخته شده اند افزود: مدارک ۷۷ مورد از این صنایع بزرگ به ستاد فرماندهی مقاومت اقتصادی تهران ارسال شد که از این بین ۵۵ واحد به منظور دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شدند.
زرگرپور افزود: با توجه به سقف یکهزار میلیارد تومانی تسهیلات، تا پایان امسال به تمام یکهزار و ۵۴۰ واحد بحران زده ای که وارد سامانه بانکی شده اند تسهیلات ارائه خواهد شد.
 وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد تخصیص سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت خواهد شد اما تنها رقمی که از مصوبات سفر رییس جمهوری موفق به دریافت آن نشدیم ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته به میراث فرهنگی بوده است.
 زرگرپور، تاکید کرد: پروژه های دهه فجرامسال شامل اعتبارات استانی، ملی-استانی، ملی، شهرداری ها و بخش های خصوصی است که با سفر یکی از وزرای کابینه دولت یازدهم به نمایندگی دولت به استان اصفهان افتتاح می شوند.