بطلان خط نفاق و نفوذ

عزیزان من! امروز ملّت ما و کشور ما دشمنانی دارد؛ دشمنانی که سعی می‌کنند از هر راهی برای نفوذ در کشور و تسلّط بر این کشور استفاده کنند؛ تسلّط اقتصادی، تسلّط سیاسی، تسلّط فرهنگی. یکی از راه‌هایی که آنها در پیش می‌گیرند، نفوذ در جوانان ما و نوجوانان ما است؛ متوجّه این نفوذ باشید. سعی کنید به خودتان مصونیّت ببخشید؛ نه فقط به خودتان، [بلکه] به پیرامونیان خودتان -به کسانی که با آنها هم‌کلاس هستید، هم‌درس هستید، هم‌بازی هستید- در مقابل دشمنان مصونیّت ببخشید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳ (مقام معظم رهبری)

بطلان خط نفاق و نفوذ

 مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عزیزان من! امروز ملّت ما و کشور ما دشمنانی دارد؛ دشمنانی که سعی می‌کنند از هر راهی برای نفوذ در کشور و تسلّط بر این کشور استفاده کنند؛ تسلّط اقتصادی، تسلّط سیاسی، تسلّط فرهنگی. یکی از راه‌هایی که آنها در پیش می‌گیرند، نفوذ در جوانان ما و نوجوانان ما است؛ متوجّه این نفوذ باشید. سعی کنید به خودتان مصونیّت ببخشید؛ نه فقط به خودتان، [بلکه] به پیرامونیان خودتان -به کسانی که با آنها هم‌کلاس هستید، هم‌درس هستید، هم‌بازی هستید- در مقابل دشمنان مصونیّت ببخشید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳ (مقام معظم رهبری)

جریان نفاق و نفوذ، در جنگ نرم بر آن است تا روحیه دشمن را تقویت کرده و روحیه امت را تضعیف کند؛ از این رو شایعاتی را در میان امت پخش می‌کند که همانند زمین‌لرزه عمل کرده و گسل‌های اجتماعی ایجاد می‌کند و مردم را نسبت به هم و نیز نسبت به نظام سیاسی بی‌اعتماد می‌سازد. شایعاتی که جریان نفوذ و نفاق می‌سازد بر اساس همان روش شیطانی ترکیب حق و باطل و بزرگنمایی و سیاه‌نمایی است. چنانچه در روزهای اخیر شایع کردند رهبر ایران در محل امن مخفی شده است غافل از اینکه رهبر ما شجاع‌ترین رهبر دنیاست و علی رغم تهدیدهای فراوان دشمن بیش از سه چهار ساعت به مصلای نماز جمعه می‌آید و با سکینه و آرامش غیر قابل وصف خطبه می‌خواند و حتی برخلاف دوره‌های قبل نماز عصر را خود امامت می‌کند و بعد از نماز نیز با مسئولانی احوالپرسی می‌کنند و با قلب مطمئن به دیگران آرامش و روحیه تزریق می‌نمایند! حضور رهبری در این مدت طولانی و از قبل اعلام شده در مصلای نماز جمعه خط بطلان بر فضا سازی رسانه‌های غربی مبنی بر مخفی شدن می‌کشد و بی اعتنابه تهدیدات نموده، دشمن را کوچکتر و ضعیف‌تر از آن می‌داند که جرات حرکتی را داشته باشد از طرفی نشان از پیشتاز بودن رهبری در مقابله با تهدیدهای دشمن خواهد بود و نهراسیدن از مرگ و دنبال شهادت دویدن و روحیه دادن به ملت می‌باشد. حرکت امام المسلمین نقشه‌های نفاق و نفوذ را نقش برآب کرد؟

با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری و هشدارهای معظم له مبنی بر مراقبت از خط نفوذ دشمن شیوه‌ها و راه‌های نفوذ دشمن از نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی را مرور می‌کنیم. هدف نظام‌های سلطه و استکباری، نفوذ در سایر کشورها به ویژه کشورهای مستقل و غیر همسو است. در این راستا از هر ابزاری چه از طریق تهاجم نظامی، چه از راه تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و چه به وسیله عوامل نفوذی داخلی استفاده می‌کنند. منطقه جنوب و غرب آسیا به خصوص ایران طی سالیان متمادی دست خوش نفوذ بیگانگان بوده و هست. نفوذی که آرامش را از منطقه غرب آسیا ربوده است. هرچند بسیاری از دولتمردان و حکام دست نشانده در همراهی و عاملیت نظام سلطه نقش بسزایی داشته و دارند، اما در این میان انسان‌های صالح و آزاد اندیشی بوده و هستند که ضمن آگاهی بخشی به مردم و هشدار نسبت به اهداف شوم استکبار، خود پرچمدار مبارزه با بیگانگان و عوامل نفوذ آنها شدند. امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی آزاد اندیشی است که پیشگام مبارزه با نفوذ استکبار جهانی چه در ایران، چه در جهان اسلام و چه در حق ملت‌های ستمدیده و مستضعف دنیا هستند. بزرگمردی که اندیشه‌هایش چراغ راه آزاداندیشان و سبب خیزش‌های بسیاری در جهان شد.

از آنجا که نظام جمهوری اسلامی بر مبنای آراء و نظرات امام خمینی (ره) که به عنوان یک فقیه و اسلام شناس از مبانی و منابع دینی استخراج کرده‌اند، بنا نهاده شده است، از این رو بررسی دیدگاه امام (ره) در موارد مختلف نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. در اینجا به چند مورد از نظرات امام (ره) در خصوص موضوع نفوذ و عملکرد عوامل نفوذی دشمن در ایران، جهان اسلام و منطقه جنوب و غرب آسیا می‌پردازیم.

امام خمینی (ره) در باب نفوذ دشمنان در کشور معتقدند که در قرن معاصر استکبار دو راه را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انتخاب کرده است: ۱. ارعاب و زور ۲. خدعه و نفوذ

ایشان راه اول را ناکارآمد می‌دانند به خصوص آنکه دشمن در سال‌های جنگ تحمیلی این راه را آزموده و به بی تاثیری آن تا حدودی پی برده بود، ولی خطر راه دوم را بسیار نگران کننده و تاثیرگذار بیان می‌کنند و به بیان امام (ره) دشمن به دنبال تقویت راه دوم یعنی (پروژه خدعه و نفوذ) است. امام راحل (ره) در این باره می‌فرمایند: “استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربهٔ ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید.

از طرفی خطر نفوذ در همه ارکان نظام چه ارکان حکومتی و چه غیر حکومتی، از سوی امام (ره) پیش بینی شده است، به طوری که در خطابشان به جوانان و دانشجویان می‌فرمایند: ” جوانان عزیز دانشگاهی هر چه بیشتر در کسب علوم و فنون در اعتلای کشور معظم خود کوشش نمایند و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیری کنند و نگذارند محیط مقدس دانشگاه آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد.

نفوذ امروزه تأثیر گذارترین راهکار دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی و سایر کشورهای مستقل جهان است. استکبار جهانی به رهبری آمریکا و همپیمانان غربی‌اش طی حدود یکصد سال گذشته بیشترین خسارت‌ها را از این طریق به ملت ایران و منطقه وارد کرده‌اند. امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی همچون بسیاری از آزاد اندیشان جهان چه از همان آغاز مبارزاتشان علیه رژیم پهلوی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان همواره بر موضوع استفاده دشمن از حربه نفوذ برای اعمال سلطه‌اش و بهره گیری از مهره‌های داخلی در ایران و بسیاری از جوامع اسلامی و منطقه تأکید داشتند. استفاده دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابزار نفوذ در ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و…کشور از خطراتی است که همیشه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن به مسئولین و مردم هشدار داده و خواستار لزوم هوشیاری آنان در این خصوص بودند. موضوعی که خطر آن در سال‌های اخیر بیشتر مشهود است و باید به شدت مراقب بود که این نفوذ و خدعه و ارعاب دشمن به نتیجه‌ای که او می‌خواهد نینجامد و خط نفوذ مأیوس و شکست خورده و پشیمان عرصه را ترک نماید.

آری، حضور مقتدرانه رهبر و ولی امر مسلمین در جمع بی نظیر نماز گزاران جمعه نصر بر خط نفاق و نفوذ خط بطلان کشید و اقتدار ملی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و دنیا را در شرایط سنگین رسانه‌ای دشمن متحیر و حقارت دشمن را به مردم عالم مخابره کرد. اینست قدرت ولایت و رهبری و امت پیرو ولایت و امامت!

مظفر حاجیان