بسته پیشنهادی مشوق مالیاتی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تصویب شد

در شصت و هشتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، بسته پیشنهادی مشوق مالیاتی شامل ۳ پیشنهاد ملی و ۵ پیشنهاد استانی به تصویب رسید.

بسته پیشنهادی مشوق مالیاتی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در این جلسه گفت: مجموعه مشوق های مالیاتی بنا به شرایط خاص اقتصادی فعلی به منظور حمایت از تولید و توزیع کالاهای ایرانی برای یک سال تهیه شده است .
استاندار اصفهان ضمن تمجید از عملکرد مدیر کل دارایی استان اصفهان گفت:اداره کل مالیاتی استان تلاش کرده نه حقوق دولت تضییع شود و نه فشاری  به واحدهای تولیدی در پرداخت مالیات وارد شود.
وی با اشاره به نتایج بررسی علل فاصله گرفتن بخشی از جامعه از کالای ایرانی و نقش موثر رسانه های گروهی در ترویج فرهنگ خرید کالای ایران گفت:شورای فرهنگ عمومی و صدا و سیما با بررسی نتایج این تحقیق می تواند به رونق کالای ایرانی در بازارهای داخلی کمک کنند.
مهرعلیزاده شورای گفتگو اصفهان را یکی از شوراهای موفق کشور برشمرد و گفت:در این شورا  مسایل شخصی و گروهی هیچ جایی ندارد و مصوبات به صورت شفاف برای جامعه مخاطب تصویب می شود.
وی افزود:باید تلاش کنیم که  اصفهان به عنوان الگوی صحیح و واقعی برای توسعه اقتصادی به  سایر  استان ها معرفی کنیم .
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تسلیت درگذشت مدیر سازمان تامین اجتماعی  و معاون پارلمانی این سازمان گفت:این آخرین جلسه حضور استاندار فعلی است .
وی ضمن انتقاد از برنامه ریزی ناصحیح در جابه جایی مدیران گفت:استاندار اصفهان پس از یکسال فعالیت تلاش کرد  وفاقی بین بخش خصوصی و دولتی و نمایندگان مجلس برقرار کند ولی متاسفانه شاهد جا به جایی ایشان هستیم .
محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان به اشاره به پیچیدگی برخی از مصوبات تشویقی از تولید گفت:دولت باید تلاش کند که بسته پیشنهادی به صورت صریح و شفاف اعلام و ابلاغ شود.
 احمد خوروش عضو شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه خواستار تسریع در ابلاغ بخش نامه ها تسهیل کننده تولید و گفت:شفاف سازی در ارایه مشوق برای تولیدکنندگان می تواند دستگاه های دولتی را از سردرگمی نجات دهد.
گرایش شهروندان اصفهان به برندگرایی ۴۸ درصد است
در ادامه این جلسه نماینده عبدالله رسول پور مدیر تحقیقات  موسسه مطالعه جامعه نگر به ارایه نتایج بررسی علل فاصله گرفتن بخشی از جامعه از کالای ایرانی در استان اصفهان پرداخت و گفت: ۴ هزار نفر در نظرسنجی به صورت تلفنی شرکت کردند و متغییرهای برندگرایی ،تبلیغات ،استفاه از رسانه و توصیه دیگران مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی میزان برندگرایی در اصفهان را ۳/۴۸ درصد عنوان کرد و گفت:گرایش به برندگرایی درطبقه تحصیل کرده بیشتر از سایر طبقات جامعه است.
وی خاطر نشان کرد:کالاهای دیجیتالی ،لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی تولید خارجی بیشتر از تولیدات داخلی مورد توجه شهروندان اصفهان بود و در بخش مواد غذایی ،خوراکی ها  و پوشاک تولیدات داخلی بیشتر از  تولیدات خارجی مورد انتخاب شهروندان اصفهانی است .
وی نبود کالاهای مشابه داخلی ،تسهیل در استفاده از کالا های خارجی ،کیفیت بهتر را عامل تمایز کالاهای خارجی نسبت به کالای داخلی از منظر مصاحبه شوندگان اعلام کرد.