اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1037577
شنبه - 5 اسفند 1402 - 12:00
به میزبانی دانشگاه اصفهان،یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی برگزار می‌شود؛

بسترهای الکترونیکی در کشورهای توسعه‌ نیافته به جریان درآیند

«هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی» از ۸ الی ۱۰ اسفندماه جاری به دو زبان فارسی و انگلیسی و با همکاری انجمن یادگیری الکترونیکی ایران و بنیاد علمی اکو به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

بسترهای الکترونیکی در کشورهای توسعه‌ نیافته به جریان درآیند

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دبیر علمی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی هدف از برگزاری این رویداد در اصفهان را ترویج ، توسعه یادگیری و یاددهی الکترونیکی در نهادهای آموزشی، فراهم آوردن شرایط مناسب جهت عرضه یافته‌های پژوهشی متخصصان در حوزه آموزش باز و از راه دور و نیز بهره‌گیری از آخرین دستاورهای علمی، آموزشی و پژوهشی درایران عنوان کرد.

محمدرضا نیلی، با اشاره به اینکه فرآیند یادگیری و یاددهی به هیچ دلیلی نباید متوقف شود افزود: در دنیای امروز، هیچ کشوری به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند آموزش و پرورش را، چه در سطح عمومی و چه در عرصه عالی و دانشگاهی، متوقف کند. اتفاقاتی مثل آلودگی هوا بسیار نگران‌کننده است و با ترویج چنین آموزش‌هایی از وقفه در آموزش جلوگیری می‌شود. این کنفرانس با توجه به استمرار در سالیان متمادی می‌تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.

وی گفت: از زمان شروع فراخوان شرکت کنندگان فرصت داشتند تا ۵ دیماه مقالات خود را متناسب با محورهای کنفرانس ارائه کنند. به‌دلیل استقبال از این کنفرانس و تاخیر در اعلام فراخوان، روند ارسال آثار تا ۲۵ دی ۱۴۰۲ تمدید شد.

وی ادامه داد:‌ ۱۳۷ اثر به دو زبان فارسی و انگلیسی به دست دبیرخانه کنفرانس رسید که از این میان، ۱۲۵ اثر مقاله و ۱۲ مورد نیز گزارش «تجربۀ موفق در یاددهی و یادگیری» بود. یکی از وجوه ممیزه کنفرانس امسال، این است که علاوه بر مقاله، تجارب موفق دانشگاه‌ها و مدارس را نیز در باب یادگیری الکترونیکی در کنفرانس داریم. ۷۷ مورد مقاله پذیرفته شد که ۴۲ عنوان آن به‌صورت سخنرانی و ۲۸ عنوان نیز در قالب پوستر به نمایش در می‌آید.

این پژوهشگر اضافه کرد: ۷ تجربه موفق نیز، در موضوع آموزش عمومی، عالی و صنعت مورد تایید قرار گرفت. ۵۰ درصد مقالات دریافتی به زبان انگلیسی و ۵۰ درصد نیز به زبان فارسی است. در کنار ایران، کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، کانادا، مالزی و ازبکستان با ارائه مقاله و تجربه موفق خود در کنفرانس حضور و مشارکت دارند. کنفرانس، ۶ سخنران شاخص از ایران، آمریکا، هلند، استرالیا و انگلستان دارد.

وی تصریح کرد:تاکنون ۲ پیش‌نشست نیز در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برپا شده است. نمایه‌شدن مقالات این کنفرانس در دو پایگاه ISC و IEEE نیز ویژگی و امتیاز مهم این رویداد محسوب می‌شود.

دبیر علمی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی افزود: فناوری، دیگر مرز نمی‌شناسد. فناوری‌های گوناگون به‌سرعت نشر می‌یابند. بسترهای الکترونیکی می‌توانند در کشورهایی که حتی توسعه‌یافته نیستند، به جریان درآیند.

****جدیدترین نوآوری‌های نوین در یادگیری الکترونیکی

دبیر اجرایی هفدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی، نیز بااشاره به اینکه تاکنون دانشگاه‌های مختلفی میزبانی این کنفرانس را بر عهده داشته‌اند که دانشگاه تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، سیستان و بلوچستان، کردستان و زنجان از جمله آن‌هاست افزود: امسال دانشگاه اصفهان افتخار میزبانی این رویداد مهم را دارد.

اعظم اسفیجانی، گفت: هدف رویداد معرفی نوآوری‌های نوین در یادگیری الکترونیکی است همچنین حضور پژوهشگران و مدرسان حوزه‌های الکترونیکی به این کنفرانس ازدیگر اهداف است تا تجربیات خود را ارائه دهند.

وی افزود: این کنفرانس با همکاری «انجمن یادگیری الکترونیکی ایران» ، «بنیاد علمی اکو» ، دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ، پالایشگاه نفت اصفهان، پالایش اکو، حامیان این همایش هستند.

****برگزاری کارگاه های هوش مصنوعی درکنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی

اسفیجانی گفت:این رویداد در ۸ اسفندماه در تالار زیتون دانشکدۀ علوم پزشکی اصفهان افتتاح خواهد شد. پنلی نیز با موضوع یادگیری ارتقا یافته به کمک فناوری برگزار می‌شود. برنامه‌های این کنفرانس حضوری و هم مجازی، است واختتامیه ۱۰ اسفندماه است.

دبیر اجرایی کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی، با اشاره به اینکه رویکرد تمامی کارگاه‌ها دراین کنفرانس به سمت معرفی فناوری‌های هوش مصنوعی است گفت: از ۵ کارگاه ۴ مورد آن با رویکرد هوش مصنوعی و ارتباط آن با آموزش برگزار خواهد شد.یکی از آن‌ها نیز مختص صنایع است هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، مس سرچشمه کرمان و ذوب‌آهن اصفهان نیز در این کارگاه حضور خواهند یافت.

زهرا نصیری