تولیدی » روزنامه سراسری کیمیای وطن » سرمقاله » مظفر حاجیان » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 1038414
چهارشنبه - 15 فروردین 1403 - 10:23

بزودی قدس آزاد می‌شود

فردا روز قدس و متعلق به ملت بزرگ و مبارز و نستوه فلسطین و همه مسلمانان جهان است. ضمن گرامیداشت این روز مهم، اشاره‌ای به این روز خواهیم داشت.

بزودی قدس آزاد می‌شود

مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مراسم راهپیمائی روز قدس امسال، در فضایی کاملاً متفاوت از قبل و در فصلی نو از تحولات منطقه‌ای و بین المللی برگزار خواهد شد چرا که در آستانه روز قدس اسرئیل دست به یک جنایت مهم زد و تعدادای از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند و در واقع با حمله ناجوانمردانه به کنسولگری ایران به جنگ با ایران وارد شد و این جنایت بی پاسخ نخواهد بود؟ مطمئناً مردم ایران و همه مسلمانان آزاده جهان در روز قدس با حضور در راهپیمایی روز قدس خواستار انتقامی سخت خواهند بود و شکی نخواهد بود که این انتقام رژیم جعلی اسرائیل را از کرده خویش پشیمان خواهد کرد.

روز قدس، یکی از یادگارهای ماندگار و نتیجه بخش حضرت امام خمینی رحمه الله علیه است. حضرت امام خمینی، با صراحت تمام و غیر قابل تفسیر، از محو اسرائیل و نابودی کامل رژیم صهیونیستی سخن گفت و روز قدس را، به عنوان یکی از راهبردهای تحقق این هدف اعلام کرد.

در حالی که بسیاری در منطقه و جهان، نابودی رژیم صهیونیستی را، یک امر غیر ممکن و ناشدنی می‌پنداشتند، اما این مهم یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و در چهل و پنج سال گذشته، جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، به گونه‌ای عمل کردند که اینک، نابودی رژیم اشغالگر وجنایت کار صهیونیستی، به یک باور عمومی در جهان تبدیل شده، و امروزه کمتر کسی در جهان، به ماندگاری غاصبان سرزمین فلسطین اعتقاد دارند و اینست که رژیم نسل کش صهیونیستی دست و پا می زند و با تحرکات کور خود سعی در حفظ وجهه خود می‌کند که البته ماندگاری او برای مردم جهان دیگر غیر قابل پذیرش خواهد بود. این روزها شاهد جنایات و حملات وحشیانه بسیاری از جانب صهیونیست‌ها بر فلسطینیان عزیز در غزه هستیم که در نتیجه آن، شمار زیادی کودک و زن و مرد به شهادت می‌رسند که آماری سی و سه هزار نفری گویای عمق جنایات این رژیم است ضمن اینکه گویای به آخر خط رسیدن اوست! در عین حال چشم عالمیان بر دیدن این جنایات گویا کور و نابینا شده است. مشاهده چنین مناظر هولناکی برای جوانان غیور فلسطین و جامعه مسلمین و حتی انسانهای آزاده جهان تحمل ناپذیر می‌باشد و آنها را بر آن وا می‌دارد که در مقابل این همه ظلم ساکت ننشینند و از طرق مختلف از جمله عملیات‌های شهادت طلبانه، موشک‌های بومی و کارساز به مقابله با آن دژخیمان سفاک بپردازند. امروزاولویت اول استراتژی مسلمانان انقلابی نابودی اسرائیل است البته نه به آن دلیل که این رژیم بخش‌هایی از اراضی مسلمین را اشغال کرده است؛ بلکه از این رو که هدف اصلی او نابودی تمدّن اسلام و حتی عرب و ایجاد تمدن یهود بر ویرانه‌های آن است. در این شرایط فردا بطور قطع، با حضور انقلابی مسلمانان در راهپیمایی روز قدس تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی به نمایش گذاشته خواهد شد، آری، روز قدس روز رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت خواه و عدالت دوست، روزِ گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است و این را مسلمانان با حضور منسجم خود به رخ جهانیان خواهند کشید. حرکت فردای دنیای اسلام بازتابِ خشمِ خروشانِ خلق‌های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت‌های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می‌کنند. بطور مسلم، نفرت از صهیونیسم، واقعیتی است که هیچ گاه از فرهنگ و باورهای مسلمانان معتقد جهان زدوده نمی‌شود. نظام صهیونیسم وصله نا هم رنگی است که با پول و زور و نیرنگ، بر پیکره جهان اسلام تحمیل شده است.

و روز قدس، روز انزجار و خشم نسبت به این سه چهره کریه است. از این رو مراسم روز جهانی قدس، تنها آیینی تشریفاتی در این سالها نبوده و نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم است. روزی است که تمام مظاهر صهیونیسم در اشکال اسرائیلی، و غیر اسرائیلی آن مورد لعن ملت‌های مسلمان قرار می‌گیرند که فردا اینچنین خواهد شد. شعارها و اقدام وحدت آمیز مسلمانان، گاهِ حرکت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت‌های مسلمان را نشان می‌دهد. حضور یکپارچه مردم روزه دار، به استکبار جهانی و خائنان به آرمان‌های فلسطین می‌فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان‌های خود که آزادی فلسطین یکی از آنهاست دست نخواهند کشید و هم چنین به مبارزان فلسطینی، این امید را می‌دهد که در مبارزه خود علیه اشغال گران قدس شریف، تنها نیستند و تمامی مسلمانان جهان همواره یار و یاور آن‌ها خواهند بود. روز جهانی قدس نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مسئله آزادی فلسطین از یوغ غده سرطانی صهیونیسم و بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف؛ “آرمان” همه مسلمانان جهان است.

فردا روز اعتراض است، اعتراض به مجامع بین‌المللی که برای اعدام جنایتکاران و قاچاقچیان مواد مخدر بیانیه صادر می‌کنند! اما در مقابل قتل عام کودکان و زنان بی دفاع و بی‌پناه فلسطین نه تنها واکنشی نشان نمی‌دهند که سکوت محض هم اختیار کرده‌اند. چرا سازمانهای بین المللی به خاک و خون کشیدن کوچک و بزرگ و زن و مرد فلسطین را نمی‌بینند؟! چرا خفه خون گرفته‌اند؟ حکام برخی کشورهای مسلمان به کدام راه گام برمی دارند؟ چرا کر و کور و لال شده‌اند که البته بدتر از آن حکامی که با سران صهیونیسم بر سر یک میز می نشنند و به مسلمانان خیانت می‌کنند و برای امنیت اسرائیل از جیب مسلمانان خرج می‌کنند. امروز بسیاری از کشورها در حالی درگیر خشونتی تأسف بار شده‌اند که برکسی پوشیده نیست، لذا ضرورت دارد جهان اسلام، تمامی آزادی خواهان و صلح طلبان دست از مبارزه با اسرائیل برندارند تا دست به خون آغشته شده دولت‌های مرتجعی؛ چون رژیم جعلی و حامیانشان در لابه لای “غوغاسالاری سیاسی” و ” فریبکاری رسانه‌ای بین‌المللی” پنهان نماند و بار دیگر جهانیان دریابند که اسلام منادی آزادی، برابری، کرامت انسانی، رفع ظلم و تبعیض از سراسر جهان هستی است.

فرداهمانند سال‌های گذشته در اقصی نقاط جهان و در شهرها و روستاهای ایران زمین، میلیون‌ها آزادی‌خواه مسلمان و غیرمسلمان برای رهایی قدس شریف، شعار کوبنده خود را علیه غاصبان صهیونیست فریاد می‌زنند تا استکبار جهانی و غاصبان کودک کش صهیونیست بدانند مسلمانان هرگز از آرمان آزادی سرزمین‌های اشغالی کوتاه نخواهند آمد. دنیای اسلام بر اساس وعده الهی اعتقاد و یقین دارد پیروزی نزدیک است و بزودی صهیونیسم و حکام سرسپرده منطقه‌ای‌اش نابود خواهند شد چراکه رفتار آنها حکایت از رسیدن آنها به آخر خط است و دست و پا زدنشان مرگشان را نزدیک‌تر می‌نماید. حضور خالصانه مسلمانان در روز قدس می‌گوید: بزودی قدس آزاد می‌شود. آلیس الصبح بقریب

مظفر حاجیان