به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبدالله یوسفی با اشاره به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای در کشاورزی اظهار کرد: افزایش تولید در محیط‌های کنترل‌شده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های  سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی است.

وی به ظرفیت‌های موجود کشاورزی گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: این سازمان توسعه ۲۰۰ هکتار گلخانه در پایان برنامه ششم و افق ۱۴۰۴ را برای خود هدف‌گذاری کرده است و هم‌اکنون سطح گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۵۰ هکتار در سال ۱۳۹۸ افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی محصولات کشت‌شده در گلخانه‌های استان را برشمرد و گفت: محصولات متنوعی ازجمله سبزی و صیفی، گیاهان تزئینی نظیر رز شاخه بریده نشاء و نهال در این واحدها تولید می‌شود که گامی مؤثر در راستای رونق تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی در انتها از افتتاح بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای استان خبر داد و افزود: گلخانه نگین بلقیس واقع در شهرستان اسفراین در سطح ۱۲ هزار مترمربع به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی استان روز پنجشنبه و با حضور رئیس مجلس و وزیر جهاد کشاورزی به افتتاح می‌رسد.

انتهای پیام/