استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 478654
دوشنبه - 23 مهر 1397 - 22:18
همزمان با اختتامیه جشنواره استانی قصه گویی؛

برگزیدگان جشنواره قصه گویی خراسان شمالی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی خراسان شمالی عصر امروز همزمان با اختتامیه این جشنواره در بجنورد معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره قصه گویی خراسان شمالی معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، منیر صادقی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی در میان ابزارهای هنری اظهار کرد: قصه‌گویی به‌عنوان هنر نوستالژیک ابزاری است و خودآگاه در خدمت اصلاح رفتار، تحکیم بنیان خانواده، جلوگیری از گسستگی بین  نسلی، آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان حرکت می‌کند.

وی افزود: کانون پرورش فکری با شیوه خاص و ارزشمند در راستای روشن نگه‌داشتن چراغ قصه و قصه‌گویی و تقویت این هنر اصیل ایرانی تلاش می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی در تمام کشور و در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری این جشنواره  در منطقه شهرستانی  و جشنواره استانی در برخی استان‌ها خبر داد.

صادقی از ورود نخبگان استانی به مرحله منطقه‌ای اطلاع داد و گفت:  افراد برتر  در مرحله استانی به مرحله کشوری و بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت جشنواره قصه‌گویی امسال با سال‌های گذشته اظهار کرد: امسال قصه‌گویی ۹۰ ثانیه به این طرح اضافه‌شده است و در این بخش داوری از طریق سامانه در تهران انجام می‌شود.

این مدیر فرهنگی استان ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در  بخش سنتی قصه‌گویی، قصه‌گویان در رده مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، کودکان و نوجوانان و بزرگ‌سالان ازجمله زنان و مردان هستند.

وی با تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: ۱۳۰ قصه ۹۰ ثانیه‌ای و حدود ۸۷ قصه سنتی ارائه‌شده  که ۳۰ قصه‌گو امروز در مرحله استانی به رقابت پرداختند و ۱۱ نفر در بخش‌های مختلف به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

صادقی در پایان با اشاره به برگزیدگان بخش‌های مختلف افزود: اسماعیل عسکری، افسانه رحمانی، مریم احتشام، ملیحه بیابانی و سمیه بهرامی در بخش مردان و زنان بزرگسال، امیرحسین جابری، سلما حصاری و زهرا رفیعی در بخش نوجوانان و همچنین ابوالفضل مقصودی، صغری ارحامی و بی بی آغا گلزار در بخش مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها حائز رتبه‌های برتر شدند.

گفتنی است بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری در مرحله منطقه‌ای ۳ و ۴ آذر در استان مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/