استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 661694
سه شنبه - 14 اسفند 1397 - 15:13
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

برگزاری ۳۵۳ یادواره گرامیداشت شهدا در سال جاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: طی سال جاری ۳۵۳ یادواره به منظور گرامیداشت نام و راه شهدا در مناطق مختلف این استان برگزار شده است.

برگزاری ۳۵۳ یادواره گرامیداشت شهدا در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: طی سال جاری ۳۵۳ یادواره به منظور گرامیداشت نام و راه شهدا در مناطق مختلف این استان برگزار شده است.

سردار سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: یادواره های گرامیداشت شهدا در محله ها و مساجد شهر و همچنین در برخی از روستاهای استان با حضور مردم انقلابی و شهید پرور و مسئولان برگزار شده است.

وی سپس به تشریح مجموعه فعالیت ها و اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: در قالب طرح سپاس بیش از هشت هزار دیدار با خانواده معظم شهدای استان ،بیش از هفت هزار برنامه آموزشی برای خانواده شهدا و ایثارگران، تشکیل جلسات مشاوره برای سه هزار و ۵۰۰ تن از اعضای جمعیت ایثارگری، برنامه های مهارت آموزی برای ۴۴۰ تن از فرزندان شهدا و ایثارگران از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روز ۲۲ اسفندماه که به نام روز شهید نامیده می شود خاطر نشان کرد: به منظور گرامیداشت این روز فضای نمایشگاهی در مصلای قدس دایر خواهد شد که در جهت ترویج ارزشهای فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

هاشمی یادآور شد: مراسم تکریم و تجلیل از کارکنان و بازنشستگان بنیاد شهید و دستگاه های برتر استان در خصوص نشر فرهنگ ایثار و شهادت و غبار روبی مزار شهدا همچنین دیدار با خانواده های شهدا،اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و تجلیل از پدران شهید به عنوان پدران آسمانی در راستای گرامیداشت روز شهید از جمله اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواهد بود.
سردار هاشمی در پایان گفت: استان قم ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.