استانها » البرز
کد خبر : 585467
دوشنبه - 3 دی 1397 - 22:31
استاندار البرز خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر در دستور کار

استاندار البرز گفت: طبق سیاست‌گذاری‌های ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر در دستور کار قرار دارد.

برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر در دستور کار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از کرج، عزیزالله شهبازی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر باید حلقه واسطی میان مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: قانون اساسی به ایجاد شورا پرداخت تا نمایندگان مردم بتوانند مطالبات اقشار مردمی را پیگیری و رسیدگی کنند.

استاندار البرز بیان کرد: این استان صنایع بزرگی در خود دارد که لازم است با بهره‌گیری از ارزش افزوده این مجموعه‌ها به آبادانی شهر و جبران کمبودهای زیست محیطی بپردازیم.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر لازم است افرادی خبره و مسلط به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشند، ادامه داد: از مجموعه شوراها انتظار داریم با ارائه برنامه‌های دقیق به ساماندهی حوزه‌های مربوطه کمک کنند.

شهبازی ضمن اشاره به اختیارات پررنگ و فراوان شوراها، تصریح کرد: اگر اعضای شورای هر منطقه به وظایف خود اشراف داشته باشد بدون شک گره‌گشا خواهند بود.

به گفته وی اعضای شوراهای شهر موظف هستند ضعف و نارسایی‌های موجود در شهر را شناسایی و احصاء کنند.

 استاندار البرز یادآور شد: اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها وظیفه دارند در راستای ایجاد آرامش و رشد و توسعه شهر برنامه‌ریزی دقیق و مدون داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید در راستای درآمدزایی چالاک باشند، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با نگاهی دقیق به درآمدزایی فکر کند و در این راه گام بردارند.

 شهبازی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها انتظارات مالی خود را از دولت کاهش دهند، گفت: طبق سیاست‌گذاری‌های ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمند به شرکت در جلسات شورای شهر هستم اما هرگز نسبت به عملکرد و اقدامات این حوزه دخالتی نخواهم داشت.

انتهای پیام/و