استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 349253
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 09:56
خبرنگار: مهري خزاعي

برگزاری یازدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی «زیر سایه خورشید»

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برگزاری یازدهمبن دوره جشن های مردمی و بین المللی «زیر سایه خورشید» همزمان با دهه کرامت خبر داد.

برگزاری یازدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی «زیر سایه خورشید»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مجتبی مختاری در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: از سال ۸۶ تاکنون به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی جشن های زیر سایه خورشید در ایام دهه کرامت و در کل کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف کلی برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، عنوان کرد: فرهنگ سازی امید و شادابی ملی، زمینه‌سازی گسترش و نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار و معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، مشارکت نهادهای ملی و ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی از جمله اهداف این جشن‌هاست.

مختاری درخصوص برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در کل کشور اذعان داشت: در سال گذشته تنها ۶۵ درصد شهرستان‌های کشور از برکت این جشن ها استفاده کرده بودند که امسال به لطف و عنایت حضرت رضا(ع) کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۱۰۰ درصد شهرستان‌های کشور برنامه اجرا خواهند کرد.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار تشکل با همراهی نوجوانان و جوانان خدمتگزار ترویج فرهنگ رضوی و عاشقان و دلباختگان حضرت رضا(ع) در سراسر کشور، در قالب جشن‌های مردمی و معنوی، بیش از ۹ هزار عملیات فرهنگی را در پهنه جغرافیای کشور به منصه ظهور می‌گذراند.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به حمایت از کالاهای ایرانی و تقدیر از تولیدکنندگان افزود: امسال نیز با توجه به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» حضور در مراکز صنعتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید خرد و کلان، حضور در بازار و در بین اصناف مختلف به ویژه فروشندگان و تولیدکنندگان کالای ایرانی، حضور در مراکز تولیدی و مطالعاتی دانش بینان، قدردانی از صنعتگران، کارآفرینان، دانشمندان، کارگران و.. از جمله برنامه‌هایی است که برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: در جشن‌های امسال حدود ۳ میلیون بسته متبرک و فرهنگی در کنار سایر هدایا در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور بین عاشقان و دلباختگان امام هشتم(ع) توزیع خواهد شد.