اصفهان » تولیدی » فاطمه براتی
کد خبر : 1040558
چهارشنبه - 9 خرداد 1403 - 16:34

برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان در هفته ملی بدون دخانیات

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: برگزاری مسابقات نقاشی میان کودکان و تشویق نوجوانان و جوانان برای آموزش و مهارت آموزی برای این گروه سنی که همکاری آموزش و پرورش در هفته ملی دخانیات در حال انجام است.

برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان در هفته ملی بدون دخانیات

فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: برگزاری مسابقات نقاشی میان کودکان و تشویق نوجوانان و جوانان برای آموزش و مهارت آموزی برای این گروه سنی که همکاری آموزش و پرورش در هفته ملی دخانیات در حال انجام است.

مهرداد ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ربیع با اشاره به هفته ملی دخانیات اظهار کرد این مناسبت از پنجم خرداد آغاز شده و تا ۱۱ همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت همه ساله به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات که ۳۱ ماه می است، شعاری را با محوریت موضوعات که در دنیا از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است مشخص می‌کند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: شعاری که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است حفاظت از کودکان در برابر صنایع دخانی را برگزیده است، وزارت بهداشت هم در این راستا حفاظت از کودکان و نوجوانان را برابر دخانیات به عنوان امر و مسئولیت همگانی را انتخاب کرده و برای روزهای این هفته شعاری در نظر گرفته شده است و وزارت بهداشت محتوای اطلاع رسانی لازم را تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرده است.

وی ادامه داد: تکالیف برای دانشگاه‌ها که اقدامات خود را در برای این هفته ملی و ارتباط با فروش محصولات دخانی تشدید و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد کنند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: اقداماتی که مربوط به اطلاع رسانی، آموزش و افزایش آگاهی عمومی است را انجام دهند، برگزاری مسابقات نقاشی میان کودکان و تشویق نوجوانان و جوانان برای آموزش و مهارت آموزی برای این گروه سنی که همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است.

فاطمه براتی