استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 431320
جمعه - 23 شهریور 1397 - 19:03
گزارش می‌دهد

برگزاری مراسم پرشور شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی با حضور پرشور آحاد مردم برگزار شد و در این گزارش گفتگوی فارس با مردم حاضر در همایش شیرخوارگان حسینی را می‌خوانید که از عشق حضورشان سخن می‌گویند.

برگزاری مراسم پرشور شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ،امروز در اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی نیز همچون سایر نقاط کشور عزیزمان ایران با حضور پرشور آحاد مردم برگزار شد.

مراسم محوری بجنورد در محل بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر برگزار شد؛ بین مردم حاضر در مراسم رفتیم و از علت حضورشان پرسیدیم در ادامه گفتگوی خبرنگار فارس با مردم را می‌خوانید.

مادری در پاسخ به این سؤال که علت حضورتان در این مراسم چیست، اظهار کرد: برای اینکه فرزندانمان از همین سنین پایین امام حسین و هدف ایشان را در خاطر داشته باشند و راه او را ادامه دهند.

وی ادامه داد: امام حسین هر کاری برای احیا و زنده نگه‌داشتن اسلام انجام داد و ما هم مانند امام حسین ازخودگذشتگی را تمرین می‌کنیم و حرفمان به دشمنان این است که ما تا آخر جان ایستادیم و حتی حاضریم از جان فرزندمان بگذریم تا اسلام را زنده نگه‌داریم.

مادری دیگر افزود: همیشه دوست داشتم فرزند داشتم و می‌آمدم در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت می‌کردم و فکر می‌کنم حضور در این‌گونه مراسمات آرمان‌های والای امامم به خودم یادآوری می‌شود و برای دل خودم و پرورش و صیقل دادن روحم است.

آمدیم تا فرزندمان را نذر راه حضرت مهدی موعود کنیم

یک مادر دیگر نیز به خبرنگار فارس بیان داشت: آمدیم تا فرزندمان را نذر راه حضرت مهدی کنیم خودمان و بچه‌هایمان را برای قیام امام زمان آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمن علیه امام حسین تبلیغات سنگین انجام داده بود و می‌خواست صدای رسا و قیام بلند امام حسین را خفه کند ولی امام حسین با آوردن اهل‌بیتش درصحنه کربلا و شهادتش توانست قیام و هدف والایش را به گوش جهانیان برساند و در تاریخ ماندگار شود.

این مادر افزود: امام حسین برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد و ما در جامعه امروزه خود شدیداً به امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز داریم ولی متأسفانه این مهم در جامعه کمرنگ شده ست.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) نیز فرمودند که جامعه‌ای که در آن امربه‌معروف و نهی از منکر نباشد زندگان آن مانند مردگان متحرک‌اند و به نظر می‌رسد به این اصل مهم دینی نیاز داریم تا جامعه اسلامی‌مان دوباره احیا شود و با این حضور خود به دشمن اعلام می‌کنیم که تا آخرین قطره خون خود در مسیر انقلاب و حفظ نظام و اسلام هستیم.

تحت هر شرایطی خواهان و حامی جمهوری اسلامی هستیم

این مادر ادامه داد: تحت هر شرایطی ما خواهان و حامی جمهوری اسلامی هستیم و مشکلات اقتصادی هم نمی‌تواند ما را عقب بکشاند؛ این مشکلات برخی سو تدبیر مدیران و برخی فشار دشمنان است اما مشکلات همیشه بوده و هست و می‌توان گفت که یکی از امتحانات است همان‌طور که خداوند می‌فرماید ما شما را به انواع راه‌ها امتحان می‌کنیم و خداوند به صابران هم بشارت داده و صبر می‌کنیم یا منتهی می‌شود به ظهور آقا امام زمان یا حل خواهد شد.

وی افزود: ما از جمهوری اسلامی حمایت و صیانت می‌کنیم، در این شرایط بایستی محکم باشیم و خودمان بیشتر به این مشکلات دامن نزنیم و هرکسی در حد خودش کمک کند اما دشمن باید بداند این شرایط سخت باعث نمی‌شود پشت ولایت‌فقیه را خالی کنیم و همواره حامی ولایت‌فقیه خواهیم بود.

فردی دیگر بیان کرد: برای یادآوری قیام عاشورا اینجا هستم و این مراسمات را دوست دارم و باعث رشد و تعالی روحی‌ام می‌شود

بچه‌ام سرباز امام زمان است

مادربزرگی که همراه نوه شیرخواره‌اش در مراسم حضور داشت گفت: آمدیم تا جواب خون حضرت علی‌اصغر را بدهیم، بچه‌ام سرباز امام زمان است، پیروی از دین و رهبری را در نظر داریم و آمدیم مشت محکمی به دهان دشمن بزنیم و آمریکا هم هیچ‌وقت نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و ما تا آخر پای حکومت اسلامی می‌ایستیم.

پدری که همراه فرزندش آمده بود تصریح کرد: به عشق حضرت علی‌اصغر است که آمدیم و این راهی است که باید بچه‌ها و فرزندانمان یاد بگیرند، امام حسین خواست به همه ثابت کند که اسلام زنده است و اسلام را زنده نگه دارد و می‌بینیم که باوجود این‌همه سال که از قیام عاشورا و شهادت امام حسین می‌گذرد اما هنوز اسم و راه آن حضرت زنده و پابرجاست.

وی ادامه داد: ما به دشمن اعلام می‌کنیم که تا خون در رگ ماست نمی‌گذاریم دین و اعتقادمان از بین برود و پای ولایت‌فقیه می‌ایستیم.

مادری دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هدفمان از حضور در این محفل این است که با آرمان‌های امام حسین تجدید پیمان کنیم و فرزندانمان را آوردیم که از الآن سربازان صاحب‌الزمان بشوند.

وی ادامه داد: امام حسین برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر جان داد و حتی خانواده و فرزند شش‌ماهه‌اش را فدای اسلام کرد و ما نیز به دشمن می‌گوییم که حتی از فرزند ۶ ماهه خود هم برای دفاع از انقلاب و اسلام ‌خواهیم گذشت.

این مادر شرایط بد اقتصادی را از حربه‌های دشمن دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواهد ما را ضعیف‌تر کند ولی ما ضعیف نیستیم و همواره پشت ولایت‌فقیه هستیم.

آمدیم تا فرزندانمان از همین سنین با گوشت، پوست‌واستخوان با مکتب امام حسین آمیخته شوند

پدری دیگر نیز تصریح کرد: آمدیم تا فرزندانمان هم بیاموزند، ما خودمان اهل‌بیتی هستیم و از بچگی مادر و پدرمان ما را در این مسیر قراردادند و این یادواره شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر است و از الآن باید فرزندمان را بیاوریم تا با گوشت، پوست‌واستخوان خود با امام حسین و اهدافش آمیخته شود.

وی ادامه داد: به دشمن می‌گوییم که بعد از ۱۴۰۰ سال پشت اهل‌بیت هستیم از حرم دفاع می‌کنیم. مشکلات اقتصادی هست و باید حل شود اما اعتقادات و دیانتمان از همه‌چیز مهم‌تر است.

مادر اگر عاشق شهادت باشد چمران می‌پروراند

دختری جوان نیز به خبرنگار فارس گفت: یک‌بار امام حسین درصحنه کربلا تنها ماند اما الآن دیگر نباید آن اتفاق بیفتد و اگر آقا امام حسین الآن نیستند ما که هستیم و از راه و هدف ایشان پیروی می‌کنیم.

وی ادامه داد: حضور در این مراسمات باعث می‌شود آن حرارت و آتش درونی که آن زمان نبودیم تا از اماممان دفاع کنیم را یک جورایی آرام کنیم درواقع اینجا آمدن آب روی آتش نیست اما یک خورده آرام می‌شویم که در زمان یاری نبودیم اما امروز هستیم و امام زمانمان را تنها نخواهیم گذاشت.

ای دختر جوان همچنین گفت: مادر اگر عاشق شهادت باشد چمران می‌پروراند و ما اگر خودمان از الآن در این مراسمات باشیم وقتی بچه‌دار بشویم و فرزند ما از بچگی در این مراسمات باشد این عاشقی کم‌کم در قلبش جوانه می‌زند، رشد می‌کند و بزرگ می‌شود و این عشق کل قلبش را می‌گیرد و عاقبت‌به‌خیرش می‌کند.

آمدیم با حضرت زینب و رباب همدردی کنیم

مادری دیگر بیان داشت: آمدیم از یاران امام حسین از فرزند کوچک امام حسین ‌علی‌اصغر که به شهادت رسید حمایت کنیم، آمدیم با حضرت زینب و رباب همدردی کنیم و تا زمانی که خون در رگ داریم پشت امام حسین و اهل‌بیتش هستیم و به حضرت زینب امیدواری می‌دهیم که ما هستیم.

مادرها فرزندانشان را از همان سنین پایین با مکتب اهل‌بیت آشنا کنند

مادری دیگر که خود فرزند جانباز شهید بود و به همراه پسر کوچکش در مراسم حاضر بود به خبرنگار فارس گفت: از همان بچگی دلمان می‌خواهد بچه‌ها با امام حسین و فرهنگ شهادت آشنا بشوند و دلیل این‌که بچه‌ها را با شهدا آشنا می‌کنیم این است که پدر خودم از رزمندگان و آزادگان جنگ بوده و شهید جانباز است و دلمان می‌خواهد فرزندانمان با گنجینه‌ای از فرهنگ شهدا حرکت کنند تا در آینده عاقبت بخیر بشوند.

وی ادامه داد: هدف قیام امام حسین امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که این را من و خانواده‌ام نیز به‌نوبه خودمان به فرزندانمان انتقال می‌دهیم تا اینکه بتوانیم جامعه‌ای اصلح و موفق داشته باشیم.

این مادر در پاسخ به این سؤال که وضعیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی چگونه است بیان داشت: به نظر من به‌اندازه خوبی دارد اجرا می‌شود اما ما مادرها بیشتر باید به بچه‌ها در سنین کم‌اهمیت بدهیم و بیشتر بچه‌ها را بافرهنگ شهادت و ایثار آشنا کنیم.

وی همچنین گفت: به دشمن اعلام می‌کنیم که اگر یک‌زمانی شهید دادیم یک‌زمانی بچه بودیم و پدرانمان رفتند جنگ و جانباز شدند اسارت کشیدند سختی کشیدیم، بدانند که ما همچنان پای انقلابمان ایستادیم و بچه‌هایمان هم همین اندازه پای این انقلاب می‌ایستند و پای حرف اولمان استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

شرایط بد اقتصادی گذرا است و آنچه می‌ماند فرهنگ ایثار، شهادت و مکتب امام حسین است

این مادر با اشاره به شرایط اقتصادی افزود: این شرایط گذراست، مگر تا الآن مقاومت نکردیم، ما خودمان در جنگ بزرگ شدیم و بچه‌هایمان هم در این شرایط تحریم‌ها بزرگ خواهند شد و مسلماً قوی‌تر از ما آینده ایران را می‌سازند و اصلاً به یاوه‌گویی‌های دشمن اهمیت نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: به رهبر می‌گوییم همان‌طور که ما، پدرها و مادرمان پیرو ولایت‌فقیه بودیم، فرزندان ما هم سربازان کوچک شما هستند و بازهم پشت پرچم ولایت‌فقیه حرکت می‌کنیم.

پدری دیگر بیان داشت: امام حسین نمی‌خواست فرزند خود را قربانی کند اما روند عاشورا طوری جلو رفت که دشمن حتی به شش‌ماهه امام حسین نیز رحم نکرد و این نهایت ظلم یزیدیان بود که به عالمیان نشان داده شد.

وی بیان اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از اهداف امام حسین (ع) بود، گفت: من فکر می‌کنم که امروزه اگر بیشتر فلسفه عاشورا و فلسفه‌ی قیام امام حسین مطرح شود خیلی بهتر و تأثیرگذارتر خواهد بود و به دشمن نیز خواهیم گفت ما همیشه طرفدار حقیم و مقابل ظلم می‌ایستیم.

بزرگ‌ترین هنر عالم تربیت کردن یک انسان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در مراسم شیرخوارگان حسینی در بجنورد با اشاره به بیان خداوند در قرآن درباره مربی بودن خالق هستی اظهار کرد: بزرگ‌ترین هنر عالم تربیت کردن افراد است.

وی در ادامه تربیت نسل خوب توسط انسان را مهم توصیف کرد و افزود: خداوند، پیامبر را به نیکوترین روش‌ها تربیت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی وجود شهدایی همچون حججی در زمان حاضر را نشان از حضور مادرانی هنرمند در عرصه فرزند داری و شهیدپرور دانست و گفت: برخی‌ها با القای سبک زندگی غربی به دنبال این هستند که زنان جامعه ما با حیوانات تصویر خود را به‌جای فرزندان منتشر کنند و شأن و منزلت زنان و مادران را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: نقشه جبهه طاغوت نابودی نسل ایمانی در جامعه ماست همان‌طور که در یمن و سوریه و غزه و میانمار اقدام به نسل‌کشی و کودک کشی کرده‌اند در این کشور نیز به دنبال رسوخ فرهنگ تربیت حیوان به‌جای فرزند هستند.

همایش بزرگ شیرخوارگان در دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی ازجمله در محل مهدیه اسفراین نیز برگزار شد.

در این همایش مذهبی و دینی که جمع کثیری از مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان حضور داشتند به یاد مصائب واردشده به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سید و سالار شهیدان (ع) در روز عاشورا بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در شیروان نیز این مراسم معنوی و آکنده از شور حسینی برگزار شد، شیرخوارگان همراه با مادرانشان لباس سبز بر تن و پیشانی‌‌بند‌هایی منقش به «یا علی‌اصغر» و یا «اباعبدالله الحسین» بر پیشانی داشته‌اند، خاطره شیرخواره سالار شهیدان کربلا را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی صدها نفر از خانواده‌های عزادار حسینی به همراه کودکان خود مجالس دعا را برگزار کردند.

در این آیین گهواره حضرت علی‌اصغر (ع) به‌صورت نمادین در بین شرکت‌کنندگان به حرکت درآمده و شور و حال حسینی را بیش‌ازپیش به وجود آورده‌اند.

برخی از خانواده‌های شیروانی که دارای فرزند بیمار هستند با همراه آوردن کودکان بیمار خود در این مراسم، شفای آنان را از خداوند متعال به‌واسطه شیرخواره کربلا خواستار شده‌اند.

همچنین مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز به یاد شیرخواره کربلا، کودکان بیمار را در دست گرفته و برای شفای آنان دعا کردند.

این آیین‌ها در بقعه امام‌زاده حمزه رضا (ع)، مکتب الزهرا و حسینیه اعظم، نقاط شهری و روستایی شیروان با حضور خانواده‌های عزادار و خدام امام‌زاده در میان حزن و اندوه برگزار شد.

انتهای پیام/