استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 847385
شنبه - 13 مهر 1398 - 12:48

برگزاری مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در ایستگاه میدان کشاورز

مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در ایستگاه میدان کشاورز همزمان با هفته آتش‌نشانی در ایستگاه میدان کشاورز مترو قم برگزار شد.

برگزاری مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در ایستگاه میدان کشاورز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مانور عملیات ریزش ایستگاه و تونل مترو پیش از ظهر امروز در ایستگاه میدان کشاورز مترو قم همزمان با هفته آتش‌نشانی و ایمنی با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و استانداری برگزار شد.
این مانور بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده، برای امداد، نجات و اطفاء حریق در پی وقوع انفجاری داخل تونل مترو اجرا شد.
در این مانور با اعلام انفجار و ریزش به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی، اکیپ‌های آتش‌نشانی و خودروهای حریق در لحظات اولیه به مرکز اعزام شدند و به‌ محض رسیدن به محل حادثه، اعلام محبوس‌شدگان و مصدومان احتمالی صورت گرفت.
بر اساس گزارشات اولیه اعلام‌شده در این مانور ۱۱ نفر از کارگران، داخل تونل مترو محبوس و دچار مسمومیت شدند و در ادامه، نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت و عوامل مدیریت بحران منطقه ۶ شهرداری قم به محل اعزام شدند و با توجه به ریزش آوار و قطع جریان برق و شبکه آب و فاضلاب، اعلام نیاز از شرکت توزیع نیروی برق و آبفا شد که با اعزام به محل رسیدگی به حادثه به وجود آمده را در دستور کار قرار دادند.
فوت یک نفر از کارگران در این مانور بنا بر پیش‌بینی قبلی یکی از دیگر از بخش‌های آن بود که با توجه به اینکه عملیات در طبقات منفی انجام می‌شد، دود ناشی از حریق در محل تونل وجود داشت، چند نفر از عوامل آتش‌نشانی دچار دودگرفتگی شدند که تحویل عوامل اورژانس شدند.
در این مانور چهار دستگاه خودروی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی، دو دستگاه آمبولانس به همراه ۲۰ تیم عملیات حضور پیدا کردند و پس از امداد رسانی و تخلیه کارکنان از داخل تونل به سمت محیط امن و جستجو و نجات کارگران، مصدومین صوری به مراکز درمانی اعزام شدند.
حضور تانکرهای آب‌رسان و تجهیزات خاص شهرداری و همچنین کنترل ورود و خروج افراد، تجمع مردم بر روی سطح تونل و همچنین مسدودسازی مسیر خیابان امامزاده ابراهیم و میدان کشاورز توسط عوامل راهور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مانور بود.
گفتنی است این سومین مانور تونل مترو از سال ۹۵ تاکنون در قم است که تا پایان سال جاری نیز در این زمینه برنامه‌های دیگری صورت خواهد گرفت.