استانها » البرز
کد خبر : 555859
سه شنبه - 13 آذر 1397 - 15:15
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز خبر داد

برگزاری سومین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران در البرز

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز از برگزاری سومین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران در روستای برغان کرج خبر داد.

برگزاری سومین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، احمدرضا فیروزی گفت: سومین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز، مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در روستای زیبای برغان در کرج برگزار شد.
وی افزود: طرح ملی طبیعت‌گردی به‌عنوان یک طرح سالم و نشاط‌انگیز برای بهره‌مندی دانشجویان از سیمای بی‌بدیل طبیعت، مطالعه، تحسین، ستایش و مشاهده‌ گیاهان و جانوران و آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی جوامع محلی برگزار می‌گردد، تأکید بر حفظ محیط‌زیست و رفاه مردم محلی مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است.
فیروزی یادآور شد: سومین دوره این طرح ملی با حضور ۴۰ تن از دانشجویان رشته عکاسی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز کرج به همراه اساتید این رشته برگزار شد.
وی اظهار کرد: در حاشیه این طرح کارگاه عکاسی پانوراما در محیط باز توسط استاد مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد و دانشجویان نیز در ادامه به عکاسی از مناظر زیبای روستای برغان پرداختند.
فیروزی در پایان خاطر نشان کرد: روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان البرز واقع شده است. حسینیه برغان، پل تاریخی برغان (از بناهای دوره‌ی صفویه) و چنار مسجد برغان از نقاط دیدنی این روستا هستند، همچنین از سوغات معروف روستای برغان می‌توان به آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات محلی اشاره کرد.

انتهای پیام/و