برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فراخوان سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» از امروز در اصفهان آغاز شد و تا ولادت حضرت زهرا (س) ادامه دارد.

برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از مهر، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان صبح یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعر در کشور و فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نگاه خاصی به شعر داشتند و بیشترین جلسات ایشان با هنرمندان با شعرا است.

وی با بیان اینکه مفهوم زن و مادر از مه‌مترین ارکان جامعه است که می‌تواند نقش‌های مختلفی را داشته باشد، ادامه داد: از مه‌مترین نقش‌های یک زن، نقش مادر است که تربیت فکر و اندیشه فرزندان یک جامعه است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» در اصفهان ادامه داد: در این جشنواره با ابزار شعر و هنر به نقش مادر و بویژه حضرت زهرا (س) و مادر امام زمان (عج) بپردازیم.

وی با اعلام اینکه جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» یک کنگره ملی است که از سال ۱۴۰۰ از سوی دفتر تبلیغات شکل گرفت و طی فراخوان از شعار در سال اول شاهد ارسال ۱۴۰۰ اثر از ۹۰ شاعر بودیم، افزود: در سال دوم ۷۰۰ شعر از ۱۵۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره رسید و تاکنون به چاپ دو کتاب شعر منجر شده است.

حجت الاسلام احمدیان به بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و افزود: تجلیل از استاد شاهزیدی به عنوان شاعر آئینی که برگزیده ۲۲۰ کنگره و داور ۲۷۰ کنگره است در حاشیه جشنواره انجام می‌گیرد.

وی گفت: ما با سه مفهوم شعر و ادبیات یک تلاقی با مفهوم مادر و معارف اسلامی ایجاد کردیم.