برگزاری دوره آموزشی اخلاق سازمانی در شرکت گاز استان گلستان
کلاس آموزشی اخلاق سازمانی در دو نوبت ویژه مدیران و همچنین کارشناسان گاز گلستان در محل سالن اجتماعات اداره مرکزی توسط واحد آموزش شرکت برنامه ریزی وبرگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، کلاس آموزشی اخلاق سازمانی در دو نوبت ویژه مدیران و همچنین کارشناسان گاز گلستان در محل سالن اجتماعات اداره مرکزی توسط واحد آموزش شرکت برنامه ریزی وبرگزار گردید. در این کلاس آموزشی دکتر قراملکی استاد برجسته دانشگاه تهران و رئیس انجمن اخلاق کاربردی ایران و شرکت ملی گاز مباحث مهمی پیرامون اخلاق حرفهای در سازمانها را ارائه نمودند. ایشان با اشاره به تاکید اخلاق مداری و تقویت حس اعتماد متقابل بین مدیران و کارکنان که از مباحث بسیار مهم و مورد توجه میباشد برمقوله هم سرنوشتی در سازمان تاکید نمود. وی افزود: کارکنان درسازمان در بحث سلامت روان هم سرنوشت هستند در نتیجه زیست سالم نیازمند همه ماست بنابراین هرگاه در مقابل هم از خودمان محافظت کنیم کل سازمان آسیب میبیند و هرگاه حس اعتماد و همکاری در سازمان شکوفا شود سازمان منسجمتر و قدرتمندتر خواهد شد. دکتر قراملکی با بیان اینکه امروزه سازمانهای مااز نبود اخلاق به اندازه کافی زخمی شدهاند برنقش اخلاق حرفهای در مدیریت وضعیت آسیب زا تاکید داشته وافزود: همه مسائل باابزارهای مالی و تکنولوژی قابل حل نیستند بلکه اخلاق مداری میتواند نقش موثری را در کاهش وحل مشکلات داشته باشد. ایشان در ادامه همچنین مقوله کارگروهی در سازمان را مورد توجه قرار داده و دراین خصوص ۵ دشمن کارتیمی را بی اعتمادی، عدم شجاعت و ترس از برخورد، نبود تعهد، پرهیزاز مسئولیت پذیری و بی توجهی به نتیجه کاربرشمرد. دکتر قراملکی همچنین به مقوله ارتباط خوب برابر با زندگی خوب وارتباط موثردر سازمانهااشاره داشتند که دراین راستا برخی از ارتباطات را خوشایند و برخی را ناخوشایند عنوان نمودند که میتوانند روان شخص را زخمی نموده وقطع ارتباط، زوال عقل و منزوی شدن نتایج آن میباشد بنابراین راه چاره، تبدیل ارتباط ناخوشایند به خوشایند بوده که مدل آغاز از خود و خود ارزیابی و اصلاح رابطه با خودش، اولین و بهترین گزینه میباشد. وی دراین همایش مطالبی را در خصوص وفاداری سازمانی، ریشه رفتارها، عواطف و هیجانات، باورها، نقش رهبران در تلقی منابع انسانی ازسازمان، سنوات شغلی، نقش تجارب شغلی در سلامت روانی، سنوات زدگی و همچنین مطالبی پیرامون اهمیت نقش انگارهها در رفتار و هفت فرمان مهم در مدیریت انگارهها را بیان نمودند.