استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 406253
پنجشنبه - 8 شهریور 1397 - 23:09
مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی خبر داد

برگزاری جشنواره آموزش، امداد و کمک‌های اولیه در شهربازی بجنورد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: جشنواره آموزش، امداد و کمک‌های اولیه هم‌زمان با هفته دولت در شهربازی بجنورد در حال برگزاری است و خانواده‌ها همراه فرزندانشان حضور یابند.

برگزاری جشنواره آموزش، امداد و کمک‌های اولیه در شهربازی بجنورد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،محسن نجات اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت چندین برنامه در دستور کار هلال‌احمر قرارگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در ادامه افزود: ازجمله اقدامات در این هفته حضور تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان در برخی روستاهای کم برخوردار شهرهای استان است که شامل تیم‌های پزشکی و پیراپزشکی است و هم‌زمان هم تحویل دارو و هم نسخه‌پیچی را انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه برخی از روستاها دچار آسیب‌های جدی است بیان داشت: در حوزه کم برخورداری و آسیب‌پذیری به دنبال این هستیم مردمی که واقعاً کم برخوردارند و در مضیقه مالی هستند و تحت پوشش هیچ‌کدام از ارگان‌ها نیستند حمایت کنیم.

طرح کاروان سلامت متداوم است و هر هفته در یک شهرستان اجرایی می‌شود

وی ادامه داد: در این راستا کاروان سلامت هلال‌احمر به مناطق این‌چنینی اعزام می‌شود که هم پزشک اعزام می‌شود و هم یک سری بسته‌های غذایی حمایتی باارزش ریالی ۱۵۰ هزار تومان که توسط خیرین استان تهیه‌شده در این مناطق توزیع می‌شود و یک روز کامل در آنجا به سر می‌برند.

وی طرح کاروان سلامت را متداوم عنوان کرد و تصریح کرد: هر هفته یک تیم اضطرار به یکی از شهرستان‌ها اعزام می‌شود، این هفته در فاروج و برای هفته بعد نیز یکی از شهرستان‌های دیگر برنامه‌ریزی‌شده است.

جشنواره آموزش، امداد و کمک‌های اولیه در شهربازی بجنورد/ آموزش چهره به چهره

وی جشنواره آموزش، امداد و کمک‌های اولیه در شهربازی بجنورد را از برنامه‌های هلال‌احمر در هفته دولت عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره از ۶ شهریورماه در محل شهربازی بجنورد آغازشده و تا نهم به طول می‌انجامد و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعت ۱۸ تا ۲۳ در طول این سه روز همراه فرزندان خود در این جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین توضیح داد: یکی از دغدغه‌های جمعیت هلال‌احمر در راستای وظایف ذاتی که دارد بحث آموزش‌های همگانی است و در همین راستا هلال‌احمر سعی کرده آموزش‌ها را در قالب‌های مختلفی همچون لقمه دانش، پیام‌های کوتاه و یا بروشور و سایر موارد به مردم ارائه بدهد.

وی ادامه داد: اکنون این آموزش همگانی به‌صورت میدانی و اجرایی در محل شهربازی در حال اجراست و چادرهایی علم شده و آموزش را به سمت آموزش چهره به چهره سوق دادیم.

وی همچنین افزود: یک سری ابزار و تکنیک را تغییر دادیم که در قالب نمایش و مسابقات فرهنگی هنری است و در دل آن پیامی را به مخاطب منتقل می‌کنیم؛ مثلاً اگر یک شی در گلوی فرزندتان گیر کرد و گلوی فرزندتان دچار یک انسداد شد چه باید کنید یا هر اتفاق دیگری در قالب مسابقات و نمایش‌ها راه برون‌رفت از آن منتقل می‌شود.

هدف بلندمدت هلال احمر طرح داوطلب آماده محلات

وی این جشنواره را هدف کوتاه‌مدت هلال‌احمر دانست و بیان کرد: در هدف بلندمدت طرح داوطلب آماده محلات در دستور کار است که با ارتباط با شهرداری و محلات آموزش را به محلات می‌بریم و که هم باعث نشاط اجتماعی می‌شود و هم در کنار آن هدف اصلی که آموزش است به مردم منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که این آموزش‌ها نشان از سطح آگاهی پایین مردم دارد افزود: نمی‌گویم سطح آگاهی مردم پایین است ممکن است برخی آگاهی‌ها و دانش‌ها را داشته باشیم اما مهم این است که موقع حادثه با چه برخوردی وارد حادثه می‌شویم و به نظر من خونسردی شرط اول است و معتقدم آگاهی را بایستی تازه کرد، تکرار کرد و قطعاً تکرار مکررات مفید فایده است.

وی تبیین خدمات هلال‌احمر را از دیگر دغدغه‌های این ارگان دانست و گفت: هلال‌احمر فقط امداد نیست بلکه یک ارگان فرهنگی اجتماعی است و مهم‌ترین افتخار ما در حوزه داوطلبان این است که پلی بزنیم از توان توانمند به نیاز نیازمند و امروز هلال‌احمر خود را عرضه می‌کند تا مردم هلال‌احمر و خدماتش را بیشتر درک و لمس کنند.

وی همچنین ابزار رسانه را ابزار اصلی در تبیین خدمات هلال‌احمر برای مردم دانست و از ابزارهای رسانه‌ای استان درخواست مساعدت کرد.

انتهای پیام/